Remont med ställbar nos?

Ackio

Trådstartare
Vet att jag sett det men blind nu.
Söker svart remont med ställbar nosgrimma (dvs på nosen med).
 
Sv: Remont med ställbar nos?

Hööks har ju bland annat. Det är väl det enda stället vi får tipsa om också tyvärr.
 
Sv: Remont med ställbar nos?

Inte sett på hööks något jag gillade :(

Man får gärna pma tips med ifall man inte får skriva ut.
 
Sv: Remont med ställbar nos?

Har ett från Globus som är kanon.
Vadderat nackstycke också
Ganska stort i storleken. Har Cob till min häst

Lite kass bild kanske, men såhär ser det ut. (pannbandet är utbytt)

 
Sv: Remont med ställbar nos?

Snyggt! Hittade ponny när jag googlade men ska leta vidare.
 
Sv: Remont med ställbar nos?

Det är ett Globus bonny om du kollat hemsidan.
Har du en åf för Globus i närheten kan de ta hem det åt dig.

Här på min förra
 
Sv: Remont med ställbar nos?

Ser jäkligt trevligt ut med ringen som ser till att nosdelen inte kan tippa framåt :) Dessutom ser jag att det kostar 265 kr just nu på en nätbutik ;)
Frågan är bara om det passar min häst, hon har GG Ariel nu pga överbettet som gör att jag måste ha nosgrimman rätt långt ner för att inte lyfta bettet. Ariel är ju svängt så trycket kommer rätt ändå, kanske funkar det inte med denna då :(
 
Sv: Remont med ställbar nos?

Du får gärna pma vilken du såg det i ;)

Gillade den :) Tack Bison och Rugge för bilder!
 
Sv: Remont med ställbar nos?

Jag har också Globustränset. Har en hyffsad bild.

Jag är jättenöjd med tränset i sig. Har dock lite problem att nosgrimman hamnar lite lågt då hästen vägrar ha bettet längre upp och han trivs inte att ha nosgrimman högre lite över bettet heller. Så en GG hade väl kanske vart att föredra för honom. Men han trivs i denna så han får ha den som den är. :)

 
Sv: Remont med ställbar nos?

Åh tack för din bild! Din häst och min verkar lika, så då ser jag att jag inte behöver fundera på det tränset mer. Min skulle inte acceptera att ha nosgrimman hängande så långt ner :(
 
Sv: Remont med ställbar nos?

Tänk på att mäta själva nosremmen på innersta/yttersta läget dock!
Jag tyckte också att den där ställbara var himla fiffig, tills det visade sig att trots att jag spände den på innersta hålet var den LÄNGST av de FEM olika remontnosgrimmor som affären hade hemma!

/Keb *har jättehäst med mininäsa* ;)
 
Sv: Remont med ställbar nos?

Hmm dyrt och mönstersömmar :( Går bort för mig. Tack för tipset dock.
 
Sv: Remont med ställbar nos?

Jag köpte iof min i ett helt träns och dom är inte billiga nej! Men samtidigt kan jag köpa till olika nosgrimmor för under 1000 lappen och då har jag helt plötsligt en 5 olika träns till en bråkdel av priset, så att köpa dyrt och sen ha det man verkligen vill ha istället för att köpa en massa olika träns i jakten på drömmen lönar sg inte alltid! :)

Till TS:

Du kan inte köpa en i stl cob eller tom ponny och bara förlänga remmen under hakan då? Borde gå att göra hyffsat snyggt och blir det fult kan du ju bara ha ett ludd under eller en tunnel och hänvisa till att hästen är känslig just där! ;)
 
Sv: Remont med ställbar nos?

Öh? Förlänga? Känslig? Ludd?

Jag ska beställa ett Globus :)
 
Sv: Remont med ställbar nos?

Ja istället för en ställbar så kan du ju köpa en mindre storlek för att få en kortare nosdel, men det kanske inte är därför du vill ha en ställbar? :)
I sådana fall missuppfattade jag! :)
 
Sv: Remont med ställbar nos?

Köper jag en storlek mindre blir ju alla remmar kortare.
Så varför skulle jag köpa mindre.
 

Liknande trådar

Svar
0
· Visningar
579
Senast: Lexa
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 211
Senast: Ajda
·
Katthälsa Min katt är lite över 6 månader och har blivit mer och mer svart runt nosen. Hans bror som bor i samma hushåll har inget sådant så jag...
Svar
3
· Visningar
853
Senast: Caoimhe
·
Hundavel & Ras Hej! Jag vill veta hur denna korsning är. Min dotter ska ev vara jouren/fodervärd åt en korsning som ska vara pudel labrador. Oklart om...
Svar
5
· Visningar
852
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp