Labradoodle kontaktsökande?

polly p

Trådstartare
Hej!
Jag vill veta hur denna korsning är. Min dotter ska ev vara jouren/fodervärd åt en korsning som ska vara pudel labrador. Oklart om hon har mer i sig.
Svart med brunare inslag i nos/ skägg
Är en lite äldre kvinna som äger henne men hon är sjuk. ( mamman till nära vänner till oss )

Hur brukar rasen vara?
Vi har bara haft labrador ( jakt) .
Det som jag och min man spontant kände var en glad ganska ouppfostrad och kanske inte så kontaktsökande tjej ..
Men hunden är två år och har ju fått vara hos lite olika nu .

Så min dottern ska vara tillfällig jour å kanske förevigat hem beroende på .

Hon bor på liten gård och har hund själv.

Jag vill mest få input om den här kombinationen ( ”rasen”).
Samt hur man väcker kontakt. Nu var det ju både min hund och dotterns vid första mötet och med hundarna gick det toppen !
 
Det är ju två trevliga raser som inte är extrema på nåt sätt så jag tror att individens personlighet och erfarenhet påverkar mer än vilka raser som ingår. Mer extrema raser/raskombinationer hade jag svarat annorlunda på.
 
Har träffat ganska många som inte är så tillgängliga, de har varit rätt så osäkra hundar. Sen finns ju förstås också de som är tvärtom och är som labbar.
Ja hon verkar mest väldigt glad och kollrig men inte osäker. Ser positiv ut i blick men jag som är van vid att kunna jobba med föremål eller lite godis fick inte den känslan men allt var ju lite ostrukturerat vid första träffen ..
 
Ja hon verkar mest väldigt glad och kollrig men inte osäker. Ser positiv ut i blick men jag som är van vid att kunna jobba med föremål eller lite godis fick inte den känslan men allt var ju lite ostrukturerat vid första träffen ..

Glad och kollrig låter som så som jag föreställer mig att en otränad och ung labbe/pudel förmodligen är. En som inte fått nån guidning eller träning. Om den inte lärt sig att jobba med föremål eller för att få godis så vet den ju inte hur det går till.
 
Glad och kollrig låter som så som jag föreställer mig att en otränad och ung labbe/pudel förmodligen är. En som inte fått nån guidning eller träning. Om den inte lärt sig att jobba med föremål eller för att få godis så vet den ju inte hur det går till.

Jag håller med. Det är ju något man får jobba fram om hunden inte har det med sig sedan innan.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 364
Senast: AnneB
·
Hundavel & Ras Planerar att köpa ett till hund förmodligen till nästa år, under vår/sommaren(mest för att slippa rumsrenhets träningen under...
Svar
8
· Visningar
1 465
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 277
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Aningen märkligt inlägg kanske, men jag hjälper en anhörig att hitta rätt ras till kommande hund (mest för att kunna hjälpa till att...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 217
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp