Remont-träns *Bildtråd*

Superselma

Trådstartare
Jag är sugen på att prova remont på min pålle. Förr tyckte jag det var en ful nosgrimma men börjar ångra mig.. :p

Så nu vill jag bli lite inspirerad och vill att alla ni som har remont träns på bild lägger in den i tråden!

Kanske har ni upplevt skilland i arbetet med er häst med remont vs. engelsk mm. ?

Sv: Remont-träns *Bildtråd*

Namnls-1.jpg

från hööks

Ni har jättefina träns båda två! Jag ska köpa ett svart då all min utrustning är svart men det hade nog varit fina med brunt..

Fler som har remont?

Jag gillar remontträns, tycker det ser prydligt ut på något sätt :D

Jag har ett från lyckås, mkt bra träns med fint läder!
rosie055.jpg

Skriver så jag kommer ihåg tråden, har själv remont, alltid hatat det innan:D

Lägg till tråden som PRENUMERATION istället! Om alla skulle göra som du blir det inget vettigt att läsa i tråden.

Jag gillar remont, tycker det är enkelt och okomplicerat och hästvänligt allt på en och samma gång.
Rider oftast unghästar på remont och fortsätter om de gillar det även när de är äldre.

Min nuvarande häst rids på både remont och engelsk nosgrimma. Jag har oftast engelska nosgrimman när jag rider dressyr, och remont vid uteridning och hoppträning. Det man bör vara uppmärksam på om man letar remont grimma är att de flesta vanliga nosgrimmor av remont typ är dåligt sydda och ofta för långa i nosdelen för att passa bra - sidoringarna på remonten tar då i bettringarna på tränset och stör hästen. Jag gillar därför remont grimmorna med ställbar nosdel, de är oslagbara. Min är från jackson, både prisvänlig och av god kvalitet, mjuk och formbar.

det är väldigt bra rent allmänt, att variera nosgrimma, så att inte samma tryck ligger på hästen hela tiden. (Precis som att det är bra att variera bett och sadel.) Hästen ska fungera bra och harmoniskt på alla de nosgrimmor man väljer. Jag spänner mina mjukt och försöker aldrig klämma igen munnen med hjälp av nosgrimman, upplever man att hästen tjafsar i munnen eller hänger på bettet osv så är problemet ALDRIG rekommenderat att lösas genom en nosgrimma som späns åt, oavsett vilken typ man använder!

en bild på min häst med den ställbara remonten:

5b481158.jpg

Tycker absolut att du ska prova remont. De flesta går bättre på en rätt anpassad remontgrimma. Fast jag håller med om att det är inte särskilt snyggt :angel:

2471677330059748183S600x600Q85.jpg

2828478340059748183S600x600Q85.jpg

Båda mina är Globus :D

Haha, ja men Latin passar ju i allt! Får väl åka till Bör**s efter jul. Vill du hänga med?

Måste säga att alla ni som lagt upp bilder har väldigt snygga remont. Håller med om det mackan skrev; det är nog bra att variera nosgrimma så trycket inte alltid ligger på mitten av huvudet.

Har bara bild på ett av mina remontträns

Rundsytt

25202606.jpg

Jag tycker remont är fult egentligen :o men det där var jättefint :) Ingen bild när det sitter på en häst?
Märke?

Tycker inte heller att remont är så snyggt men unghästen går bra på det så det är bara att gilla läget :grin:

Det är ett OS-träns. Har tyvärr ingen där det sitter på hästen men kan försöka ta i helgen. Tänkte blinga till det lite med annat pannband...

Okey! Ja brunt med mässing finns alltid nästan, men svart med mässing är en annan femma, hittar ingenstans! :cry:

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 304
Senast: Reshästen
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 697
Senast: __sofia__
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
4 174
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Hej! Har läst många trådar om folk som frågar vilken utrustning mm som behövs och är bra att ha. Så jag gjorde en lista med saker som... 2
Svar
22
· Visningar
5 051
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V