Bukefalos 28 år!

Renegade boot och easyboot edge

Shimzy

Trådstartare
Hejsan

Vill veta allt om dessa två bootsen.
Slityta i tån? Material? Hållbarhet ? Lätt att sätta på / av? Reservdelar?
Skräp i renegaden?

Rider i dagsläget med eb gloves fram och det funkar toppen, men hitill inte hittat någon boot som funkar bak...
Glovsen slet han ut på 1 (!!!) månad bak , fram har han haft gloves i över 7 månader och knappt slitna...
Eb trail ger skav trots gaiters och tappas i galopp uppför ..

Så snälla all eran erfarenhet och åsikter om dessa två bootsen

Vbl/hbl korsning som gör ett lite släp med bak fötterna i nedsättningsfasen.
Rids ca 10 timmar i veckan blandat ute och paddock, blandad teräng.
 
Sv: Renegade boot och easyboot edge

Jag har haft mina Edge i tre år nu och först nu börjar de bli utslitna. Så jag kan varmt rekommendera. Har ridit i lera, på kalhyggen, i full galopp etc. Sitter som gjutna! Aldrig tillstymmelse till skav av dem. Det enda negativa är att de är lite tunga och man jämför med exempelvis glove och att de inte finns i fler storlekar. Jag skulle behöva en storlek mindre till bakhovarna. Dock funkar de trots att de är aningen stora. Jättelätta att ta av och på.

Jag vill också veta mer om renegade. Har hört att de kan lossna i galopp och lera. Något som upplevt det med renegade?
 

Liknande trådar

Distans Hejsan Vill veta allt om dessa två bootsen. Slityta i tån? Material? Hållbarhet ? Lätt att sätta på / av? Reservdelar? Skräp i...
Svar
1
· Visningar
1 491
Senast: Armadillo
·
Utrustning Rider i dags läget med easyboots glove runt om, och är himla nöjd med allt.. förutom en sak.. han sliter hål i tån på dem bak...
Svar
1
· Visningar
710
Senast: Shimzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp