Renegade Hoof Boots

Jozelle

Trådstartare
Hittade bara några gamla blandtrådar, så gör en egen.

Någon erfarenhet av Renegade barfotaboots? Positivt/negativt? :)

Sv: Renegade Hoof Boots

Mycket bra boots och slitstarka. Dock tycker jag numera att glove är snäppet bättre men de ligger nästan lika högt för mig :-)
Renegade tar lite mer tid att ta på och spänna lagom men vintertid är de bättre då glove blir stela i kylan att ta på.

Jag tycker att det är trevliga boots som är lätta att sätta på.

Jag har dock bytt tillbaka till Easyboot Epic för vajrarna på mina Renegades gick sönder hela tiden. Då var man tvungen att köpa en ny från dem och de kostar runt 120kr/st. På Epicsen när vajern går av klipper jag till en bit bromsvajer från en cykel och nyper fast med en bit bromsrör. Mycket billigare. Dessutom när vajern på Renegades gick av så sprack själva plasten i bootsen. Nu har jag inte hört någon annan som haft samma problem som jag haft utan det kanske beror på hur min häst rör sig. Men efter tre trasiga vajrar, två bak och en fram, och två spruckna boots kände jag att det var dags att ge upp. Tyvärr, för jag älskade verkligen dessa boots annars.

Har provat många olika sorter nu.

Easyboot utan gaiter innan gaitern kom
Med gaiter båda åkte av. Spännde man hårt så
De inte gjorde det så fick man fula märken på hoven.

Marquise satt jättebra. Men fick kläm o skav på ballarna.

Glove. Satt inte helt optimalt men satt kvar. Skopade
Tyvärr in mycket grus i gaitern med skav på ballarna som följd.

Köpte glove backcountry. Åkte tyvärr av direkt då kardborrbandet
Är för kort.

renegade är de enda som
Håller måttet följt av easyboot glove om de passar.

Renegade är lätta att ta på och har aldrig rört sig en mm :-D
Varför köpte jag inte dom direkt ;-)

Jag har haft dem flera år och har fortfarande broddade men använder glove sommartid. Jag kom på att jag nog har bytt en vajer men som sagt det har varit en gång under flera år. Första 1,5 åren använde jag dem ofta, nu bara vintertid.

Jag har två uppsättningar, med och utan brodd. Tycker att de är lätta att sätta på och de håller bra, och passar min häst fint. Enda nackdelen är att broddarna slits en del, och att de varit olika stora trots att jag köpt samma strl (mins broddade är något mindre ön de obeoddade).

Liknande trådar

Samhälle I allt högre grad känner jag att jag behöver komma bort från att läsa nyheter, särskilt när det gäller politik i alla dess former, då... 2
Svar
22
· Visningar
1 438
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Har någon erfarenhet av Flex Hoof Boots? Är på gång i att investera i boots varvet runt åt min valack, har kollat och läst på en del om...
Svar
12
· Visningar
2 013
Senast: Sollan73
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
619
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 217
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jobba som veterinär
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur