stjarnhimmel

Trådstartare
Jag köpte en renfäll i vintras. Problemet är att den hårar så. Är det någon som vet om man kan behandla den eller liknande eller får man bara acceptera det?
Ska tilläggas att jag har vänner som köpt riktigt dyra och även dessa hårar.
Min fäll ligger på golvet men på ett ställe där ingen går på den.
 
Nu har jag bytt plats på fällen. Och den hårar mindre.
Det handlar inte om att jag slutat hå på den för det gjorde jag inte förut heller,
Men om den är mer nöjd på nya platsen får den väl ligga där. :)
 
Nu har jag bytt plats på fällen. Och den hårar mindre.
Det handlar inte om att jag slutat hå på den för det gjorde jag inte förut heller,
Men om den är mer nöjd på nya platsen får den väl ligga där. :)
Va bra att det löste sig. Annars kan jag rekommendera fäll från häst eller ko men ta den då dom har sommarpäls innan dom sätter vinterpälsen :)
 
Jamen där ska man inte köpa. Du ska köpa från ett slakteri. Då vet man vad man får. Sedan lämnar man in skinnet på beredning
Sant men då måste man ju bo där de slaktar renar, inte i typ Skåne eller Östergötland. :D Ännu bättre är att köpa direkt från renägaren. Så gör man där jag är uppvuxen. (Eller gjorde, numera kanske de inte får slakta och sälja själva).
 
Sant men då måste man ju bo där de slaktar renar, inte i typ Skåne eller Östergötland. :D Ännu bättre är att köpa direkt från renägaren. Så gör man där jag är uppvuxen. (Eller gjorde, numera kanske de inte får slakta och sälja själva).
Ja det är sant. Finns nu mobila renslakterier som åker omkring till renägarna :)
 
Sant men då måste man ju bo där de slaktar renar, inte i typ Skåne eller Östergötland. :D Ännu bättre är att köpa direkt från renägaren. Så gör man där jag är uppvuxen. (Eller gjorde, numera kanske de inte får slakta och sälja själva).
Mina föräldrar gjorde så dvs köpte direkt från ägaren. Det var dock 30 år sen ca. Jag har inte kontakt med ngn renägare så det blir lite svårt.
 

Liknande trådar

Mat Nu har den tredje i raden av likadana stektermometrar (köpta på Ica) gått sönder och jag får nog köpa något dyrare för att bli nöjd...
Svar
5
· Visningar
323
Senast: Human
·
Tjatter Det är mors dag på söndag och mamma fyller på onsdag nästa vecka. Hennes sambo fyllde nyligen och fick blombud med olivträd och någon...
Svar
7
· Visningar
1 079
Senast: manda
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 119
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 703
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp