rengöra benskydd tips!

Fannih

Trådstartare
Kände mig som en uppfinnare idag då jag rengjorde mina ljusa benskydd.
PÅ vissa ställen satt smutsen verkligen stenhårt, ingen skillnad hur mycket jag tvättade och borstade.
Såg en nagelfil(ej metall) och provade fila försiktigt, smutsen lossnade genast, det kom inga märken av den heller.

Kände att jag var tvungen att dela med mig av min strålande ide :idea:

Sv: rengöra benskydd tips!

Jag brukar köra mina (ej dom i skinn) i tvättmaskinen blir jättefina.

Ochjag har ett litet tips med.. eller mamma egentligen. Ho kör betten och stigbyglarna i diskmaskinen dom bli verkligen superfina!

Jag brukar köra mina (ej dom i skinn) i tvättmaskinen blir jättefina. Det gör jag med, funkar jättebra!

Ochjag har ett litet tips med.. eller mamma egentligen. Ho kör betten och stigbyglarna i diskmaskinen dom bli verkligen superfina! Smart! Detta måste jag ju prova nu! Har man dismedel och sånt med då? eller utan något?

:bow::bow::bow:

Jag kör också mina benskydd i tvättmaskinen, hur praktiskt som helst! Men just nu använder jag bara mörka skydd så nagelfilstipset ska jag ta med mig om jag går tillbaka till ljusa skydd nån gång :)

ett tips som jag märkte av va för några år sedan.
Har ett par vanliga senskydd i vitt, eller ja dom va ju vita när jag köpte dom. Svårt att tro när dom blev mer pissgula..
I brist på damasker tog jag på senskydden och red ett pass i djupsnön och jag tror aldrig dom har varit vitare :D

Men på sommaren går ju inte de där så bra så jag ska komma ihåg nagelfils-tipset ;)

jag tror att hon hade diskmedel och så i.. och sen bara sköljde av dom så att bettet inte skulle smaka medel...:idea:

Liknande trådar

Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula... 2
Svar
23
· Visningar
4 985

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka