Rengöring av gummityglar

Sv: Rengöring av gummityglar

Jag använder TIB Lädersåpa till allt, både läder, gummit på tyglarna, stigbyglar... Det bästa som har hänt sedan mjölk började säljas på fyrkantig förpackning, tycker jag. :banana:

Burken är jättedryg (även om den är lite dyrare än de flesta sadeltvålar) och räcker lääänge. Med andra rengöringsmedel och sadeltvålar brukar jag få jättetorra händer, men inte med den här. Har haft den i många år och provat några andra sorter, men kommer alltid tillbaka till TIB eftersom den går att använda till så mycket.

Jag använder vanlig sadelsåpa. Har gjort det tio år och tyglarna håller ännu.

När dom är rengjorda, smörjer du gummit sen? Om ja med vad då?
TIB balsam *ler*

Helt vanligt tvål och vatten ta en nagelborste och skura dem med tvål sen skölj av med rinnande vatten, klart. Inget man behöver klydda med något annat på är ju helt vanligt gummi vilket alltid lämpligast tvättas med helt vanligt tvål och vatten. Gummit blir som nytt och är inget som sliter på gummit.

Okej Tack!

Då skall jag prova det nu *ler*

Tusen tack för alla hjälp och svar

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag letar sidepull just nu och undrade om det här hade någon hävstångs effekt? Förlåt i förväg om det är en dum fråga😅
Svar
14
· Visningar
1 359
Senast: iliedtoday
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
446
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
289
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka