Rengörning av Soda Stream?

tess91a

Trådstartare
Hej

Fick en Soda Stream i present, har dock en mega fundering ang flaskorna.
Hur kan man rengöra flaskorna på ett bra sätt? Står att de inte får diska i maskin eller i hett vatten. Kan man bara skölja ur dem i ljummet vatten + diskmedel känns det som de inte blir rena?

Hur gör ni?
=)

Sv: Rengörning av Soda Stream?

Vi har till 99% bara vatten i våra flaskor. Diskar i varmt vatten (alltså inte hett ;)) och diskmedel emellanåt - absolut inte varje dag.

Fyller med riktigt hett vatten och en halv diskmedelstablett, på med locket och låter stå över natten. Sedan häller jag ut hälften och så skakar jag så mycket jag orkar. Gör likadant med kaffetermosen. :)

Fyller med riktigt hett vatten och en halv diskmedelstablett, på med locket och låter stå över natten. Sedan häller jag ut hälften och så skakar jag så mycket jag orkar. Gör likadant med kaffetermosen. :)

En halv tablett?? Det är ju massor av diskmedel!

Vi har bara vatten i våra, diskar dem med ljummet vatten o flaskborste.

Vi diskar våra i maskin...:o

Jag hade dock gärna fått tag på lite snyggare flaskor än de vi har men de extraflaskor som säljs (sodastream) har färre "ringar" uppe vid öppningen så de passar inte riktigt i vår sodastreamer. Har någon tips på var man kan få tag i extra flaskor av den "gamla" sorten.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 140
Kropp & Själ Finns det fler som mig, är det någon som känner igen sig? Jag lever mitt liv i psykiska cykler, vilket jag tror är vanligt bland de...
Svar
10
· Visningar
1 733
Hästvård Startar en ny tråd om min häst och hennes magbekymmer. Allt började för ca ett år sedan när hon fick kraftig kolik, distriksvet kom ut...
Svar
15
· Visningar
3 317
Senast: Boerperd
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 658
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka