Renovera badrum

Sv: Renovera badrum

Vad var motiveringen till att man "bör" lägga golvvärme? För egen del eller för materialets del? Visst blir klinker kallt men vi har inte golvvärme i vårt badrum, inte heller i mammas, båda gjorda av fackmän.

Vet ej, sade bara jaha eftersom det ju inte var aktuellt för vår del just nu.
 
Sv: Renovera badrum

Vad jag förstod så måste man bila bort en del betong innan man kan dra nya ledningar vilket ju då är besvärligare än att -som i vårt fall- bara dra nya ledningar under husgrunden.
 
Sv: Renovera badrum

Då är det för egen del alltså. I mitt lilla badrum har jag faktiskt aldrig några "bekymmer" med kalla golv. Däremot blir det rackarns kallt på mammas stora badrumsgolv, särskilt vintertid. Vet inte riktigt vad det beror på.
 
Sv: Renovera badrum

K-l

På tal om golvvärme så hade jag det i förra lägenheten i badrummet. Det var mest varmt kring ett ställe på golvet men det kanske skulle vara så.
Huset jag bor i nu har golvvärme lagt i den nya delen. Det lades även in golvvärme i burspråket som håller på att färdigställas. Den styr man med ett reglage och av/på knapp.
 
Sv: Renovera badrum

Jag HATAR golvvärme så det vägrar jag ha i mitt badrum. Jag vill ha stengolv just för att det är kallt. Stammarna har jag inte kollat exakt men vill minnas vid köpet av lägenheten sades det att det var hyfsat nybytt. Men jag ska ju inte renovera imorgon direkt så det hinner jag ju kolla upp.

Samt självklart kommer jag använda duktiga fackmän, varken vill eller behöver snåla på renoveringen.
 
Sv: Renovera badrum

Ett tips vill jag ge dig och det är att se till att hantverkaren har våtrumsbehörighet.
 
Sv: Renovera badrum

Även om du hatar golvvärme under klinkergolv kan det ju vara smart att se till golvvärmen är lagd även om du aldrig sätter på den. De allra flesta vill ju ha varma klinkergolv så det höjer ju värdet. När det gäller beräkningen så är mitt allra bästa råd att gångra den med 2, det brukar dra iväg....
 
Sv: Renovera badrum

Ett tips vill jag ge dig och det är att se till att hantverkaren har våtrumsbehörighet.

Ett bra tips...:)

Men...

För ordningens skull.. Man BEHÖVER inte ha en hantverkare , LR "våtrumsgips" Lr något special..

Finns ingen LAG på detta ,endast rekomendationer av t ex Boverket. Hur att göra.

Men som Icke kunnig måste man lämna arbetet till JUST Hantverkare med t ex "Våtrumsbehörighet" som då ska hålla sig till de "Just nu" gällande rekomendationerna.

Det innebär INTE att det blir korrekt utfört, men att man "troligare "får hjälp av försäkringsbolaget , Om nåt skulle gå åt H--te

Så Begär rekomendationer av/på hantverkarna av försäkringsbolag , andra kunder osv


Kan för övrigt säga: att på Badrum/kök så är priserna löjligt höga för ombyggnadtioner.

Lycka till

En som haft problem...
 
Sv: Renovera badrum

Nu ska vi nog vara lite försiktiga med uttalanden.

Bor man i lägenhet är det absolut krav och skyldigheter på beställaren/boende när det kommer till våtrum. Samma gäller för hus, om man vill ha försäkringar (inte bara som täcker våtrum, utan försäkring på fastigheten ö h t). Till det kommer både lagar och regler.

---
GVKs branschregler för tätskikt i våtrum utgör grunden till problemfria och vattensäkra våtrum. Reglerna är det juridiska fundamentet som försäkringsbolag, beställare och hantverkare kan luta sig mot för att säkra att ett våtrumsarbete utförs lagenligt och fackmässigt.
http://www.gvk.se
---
 

Liknande trådar

Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 563
Senast: Ullmerkott
·
Hemmet Vi tycker inte om kakel och klinker i vårt badrum, men det är inget fel på det egentligen förutom utseendet. När vi flyttade in hade vi...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
10 726
Senast: Daff
·
Hemmet Jag har hittat ett gulligt hus med relativt ok prislapp MEN det har ett extremt renoveringsbehov. De enda rum som är initialt över huvud...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
7 464
Juridik & Ekonomi Min cykel blev stulen på vår innergård för ungefär ett år sedan. Jag anmälde till försäkringsbolaget och fick ut ersättning. I våras så...
2
Svar
27
· Visningar
5 722
Senast: 360
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp