Renovera hus , budget tips tack

Staketet klart på en sida och öppningen mot grannen är numer stängd.
Rensat bort gamla grenar mm från resten av häckarna samt slängt gamla regler. Lite mindre skit i trädgården.

20180506_182327.jpg
 
Jag är kluven.... jag älskar mitt hus pga alla fönster och sol hela dagen....

Jag hatar mitt hus för det blir vaaaarmt när man inte är hemma och en massa sol i hela huset :D
 
Jag är kluven.... jag älskar mitt hus pga alla fönster och sol hela dagen....

Jag hatar mitt hus för det blir vaaaarmt när man inte är hemma och en massa sol i hela huset :D
Jag har vita mörkläggningsgardiner i alla fönster åt söder - hade inte överlevt varma dagar annars :D Har också många och stora fönster rakt i söderläge. Rullar ner innan jag går hemifrån om det ska bli varmt på dagen :up:
 
Jag har vita mörkläggningsgardiner i alla fönster åt söder - hade inte överlevt varma dagar annars :D Har också många och stora fönster rakt i söderläge. Rullar ner innan jag går hemifrån om det ska bli varmt på dagen :up:

Pallar inte att komma hem med mörkläggningsgardiner i alla fönster bara. 8st på bottenplan. Vet inte vad jag får mest spunk utav :rofl:
 
Paviljongen har blåst sönder.

Denna vecka målar jag läkt. Oljat resten av brädorna för framsidan av huset och grundat 20 läkt.

Idag blir det rödmålning av 20 läkt och imorgon kör vi grund på resten.

Fruktansvärt långsamt arbete och megatråkigt
 
Gick in 10 i 10 igårkväll. Gav upp då det började komma lite knott. Hann i alla fall grunda alla brädor och måla hälften av läkten.

På´t igen ikväll efter stallet
 
Oookej....

Ehum läkten är fortfarande orörd sen sist. Sambon har köpt ställning och satt upp en del.

Grävmaskin är hemma så det mesta av den gamla trappen ligger nu på flak på väg bort. Jämnat till där vi grävde första året så det numer inte är en gigantiskt jordhög mitt på den blivande gräsmattan

Grus beställt och lämnat hemma ska "bara" få ut det på plan nu där vi ställer bilarna. 1 lass till tippen kört. Har inte haft ork eller lust till att göra något hemma men får ta tag i det nästa vecka då jag inte är hus-häst & hundvakt längre.

Men å andra sidan. Ute i stallet har jag rensat ut hela sadelkammaren, Städat, målat allt vitt och nu i sluttampen på att gå igenom allt som ska tillbaks in i sadelkammaren

Tagit ner ca 25-30 träd i olika storlekar som växt som hejsan och tagit över en del av ridbanan.

Rensat och städat ut hinderboden samt satt upp hängare så krattor/grep hänger uppe.

Rensat ogräs på ridbanan (första året det har behövts då vi ridit så lite på den)

Fyllt en kärra med skräp från olika delar av stallet bara åka till tippen med.

Målat om dörren från tråkigt vit innerdörr med pastelltapet på insidan till enkel stilren svart in till foderkammaren.

Beställt 2 nya boxskyltar så alla har samt skruvat upp de gamla på väggen.

Och detta är gjort på enbart 3 dagar. Känner mig lite stolt (så mycket lättare när färgen torkar in så snabbt att man knappt hinner måla första lagret innan det är snustorrt)

Till helgen ska jag ta färgen som blev över (massor i svart och vitt) och måla om en del av mina bommar på ridbanan.

38135252_10155815145141819_8050954851057664_n.jpg
 
Oh glömde.. paviljonghelvetet vred sig i vinden och gick sönder.

Lagt ut matta på balkongen så man kan sitta där ute på kvällarna. Bord och stolar (vår balkong är stor) samt lite blomkrukkor. Blev faktiskt rätt mysigt.

Vi har även köpt in stolp och slanor för att byta planket som ligger ut mot vägen men pga torkan är det ingen ide att försöka slå ner dem.
 
Nya projektet är fixa iordning tvättstugan. Köpte hyllor från Jula och nu kommer dagarna tillbringas med att skruva och stuva om allt.

Hur i helvete kan man samla på sig så mycket skit? Stor lust att lasta allt på släpkärran och bara åka. Tyvärr är 90% sambons så det får inte slängas. Har gett honom 2 rum i källaren där han ska få husera hej vilt med sina grejer och verktyg så blir tvättstugan och området nedanför trappen mitt. Tar sån tid att hålla på att flytta runt allt.
 
Nya projektet är fixa iordning tvättstugan. Köpte hyllor från Jula och nu kommer dagarna tillbringas med att skruva och stuva om allt.

Hur i helvete kan man samla på sig så mycket skit? Stor lust att lasta allt på släpkärran och bara åka. Tyvärr är 90% sambons så det får inte slängas. Har gett honom 2 rum i källaren där han ska få husera hej vilt med sina grejer och verktyg så blir tvättstugan och området nedanför trappen mitt. Tar sån tid att hålla på att flytta runt allt.
Hur man kan samla på sig så mycket skit? Det gör man inte, det växer på nätterna och så skyller jag på att grannarna slänger grejer här på nätterna också. :angel:
Jag är också i nån sorts rensningsmode, jag har kört lass på lass till skroten i sommar och med ska hivas och jag börjar faktiskt se en ände på skiten nu men mycket är kvar att köra bort. SÅÅÅ skönt när man ser marken och inte en stor grej här och en stor grej där som bara står till ingen nytta. :up:
 
Då är äntligen staketet ut mot vägen utbytt. Rena träningspaset att bära bort det. Planket som såg bra ut på insidan och fördjävligt ut mot vägen har nu bytts but mot vanliga stolp och nät. 3 slanor ska upp inom kort.

Trädgården känns genast mycket större.

I helgen kom plåtnissen ut så snart är allt klart på den sidan. Gräset klippt, tröskel i garderoben fixad, Monterat hyllor i tvättstugan och röjt iordning, 2 lass till tippen och ytterligare 3 lass ska iväg (staketet tar upp 2 ½ lass. KOmmer återkomma med bilder.

Nu är nästa projekt under trappen i källaren. Ytterligare en hylla ska monteras upp och ben behöver inköpas för att få en bra bänk över tvätt/torktumlare.

Hann även städa hela huset igår så idag känns allt rätt bra. Återkommer med bilder ikväll
 
Tavlan kom upp före listerna (gäller att prioritera :D )och hela källarutrymmet som jag nyttjar dvs tvättstugan och nedanför trappen. Stora rummet som jag gjorde iordning för målning är fullt med grejer från min sambo igen.

Det tog 2 vändor till återvinningen, 2 till second hand. Orkade inte sälja något.

Fick köpa ett hyllplan på Jula för 80,- som täckter ovansidan på de gamla köksskåpen. Ska se om jag hittar några bilder.

41348483_10155903301906819_3967820118100017152_n.jpg


När jag lyckats arbeta iag in under trappan såg det ut såhär när man kom ner. Fifan vad tungjobbat det är när man måste först flytta runt alla grejer för att få plats att bygga hylla sen ställa undan allt eftersom.
41297721_10155900767076819_7542006835708952576_n.jpg
 

Liknande trådar

Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 154
Senast: QueenLilith
·
Hemmet Mitt huvud snurrar sedan några veckor... Sambon och jag hyr ett hus som vi blivit erbjudna att köpa "as is" utan mäklare inblandad som...
Svar
1
· Visningar
411
Senast: Seabaz
·
F
Hemmet Gårdshus från 1850 som nu ska restaureras. Inredning och interiör kring sekelskifte fram till 1920, är tanken. Mitt bekymmer: badrum...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 481
Hemmet Jag har hittat ett gulligt hus med relativt ok prislapp MEN det har ett extremt renoveringsbehov. De enda rum som är initialt över huvud...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
7 338

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp