Renovera möbler

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Reykur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 4 755

Reykur

Trådstartare
I sommar ska jag ge mig i kast med att förnya och renovera lite av det jag har stående. Som äkta student har jag nu lagt vantarna på en hel massa möbler som jag tänkte piffa upp under sommaren.

Just nu har jag en vitmålad, väldigt skamfilad byrå med trasiga handtag och beslag. Den är i gammal stil, tre lådor hög och inte så stor.

Jag har dessutom en bokhylla i lite speciell design. Den är i lackad björk och som den är nu skulle jag aldrig släppa in den i min lägenhet. Ett liknande sängbord har jag också.

Vad ska jag göra med dessa? Kan man slipa ned lackade björkmöbler för att måla och lacka om? Det enda jag har en plan för är byrån som ska bli klart äppelgrön :D

Sv: Renovera möbler

slipa slipa slipa, måla måla måla säger sambon

(jag har också en hög med möbler att fixa.... nu blev jag sugen på äppelgrönt då du skrev det :angel: )

Sv: Renovera möbler

Vad spännande, det är jätteroligt att renovera gamla möbler!
Oftast så går det bra om man bara är noggrann med underarbetet, dvs slipa noga, ev målartvätta och grundmåla, sen är det bara att måla på i vilken färg du vill! Att byta beslag brukar också göra väldigt stor skillnad.

Du har inga bilder på dina projekt? *nyfiken*

Själv ska jag också renovera lite möbler i sommar som det ser ut, har bla en fåtölj (som jag fick idag!) och två stolar som ska målas och kläs om, en byrå, ett skåp och ett skrivbord som ska målas om och en lampskärm som behöver nytt tyg. Sen räknar jag med att ramla över några loppisfynd också! Får hoppas att jag verkligen kommer få användning för allt sen bara... :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka