Renoverings-hjälpen

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Scata
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 112
  • Visningar Visningar 4 695
Här är en del av mitt lilla kök. Jag trivs :) !
20250504_171250.webp

Jättefint @Snurrfian !
Mitt är bajsbrunt just nu och väldigt, väldigt slitet. Trasiga gamla plasthandtag, skador på luckor och väldigt lågt mellan över och underskåp.. en renovering av befintligt känns inte alls rimligt här. Stamrenoverade gjorde vi också i samband med badrummet, så diskbänken flyttar inte på sig 😅
Det är helt klart en fördel att våra överskåp är snedställda. Rent teoretiskt är det för lågt mellan överskåp och bänk men i praktiken är det inget som märks eftersom det bara är längst in.

Handtagen har min svåger gjort i inflyttningspresent. :)

Jag hade gärna behållit vårt gamla kök när vi flyttade hit, men när jag började renovera visade det vara i så otroligt dåligt skick och det regnade muslortar över mig när jag började riva i skåpen, de hade varit i princip överallt! Däremot så köpte vi ett begagnat kök, kompletterade med lite mer skåp, satte in en ejektor i en sparklåda och utnyttjade väggytan maximalt så det blev betydligt rymligare och mer bänkyta. Jag köpte även ny blandare och ny lång diskbänk. :up:

Visa bifogad fil 166923
Ignorera kaoset på diskbänken 🫣🤪 men vi renoverade vårt 50-tals kök. Vi var visserligen tvungna att renovera hela köket pga av en vattenskada när vi köpte. Men bänkarna kunde vi lyfta ut, sätta dit en sokel under och en förhöjning över för att få bra höjd men ändå behålla proportionerna.
Diskbänksskivan beställde vi på Ikea, runt 5 tusen har jag för mig. Vi lämnade in alla luckor på målning, där har jag inget pris eftersom det var en god vän som fixade det så vi betalade bara färgen.

Älskar mitt kök och när jag får tummen ur och tar mig till @dobbkommer den bli pricken över i längst in i hörnet. :)

Snyggt jobbat! Har du sett vad motsvarande reproduktion från Kvänum kostar 😛?

Och framförallt verkar det finnas gott om förvaring.
Vårt är totalt värdelöst på den punkten.

Hela huset är värdelöst på den punkten när jag tänker efter.

Och framförallt verkar det finnas gott om förvaring.
Vårt är totalt värdelöst på den punkten.

Hela huset är värdelöst på den punkten när jag tänker efter.
Ja förr hade man inte så mycket prylar, eller vad man ska säga. Klassiskt i gamla hus (samma hos oss, ett städskåp på sin höjd liksom)

Jag har bråkat med tapeter idag och gråtit en skvätt. Det ser så lätt ut när andra gör det men jag tycker det är jättesvårt. Blir ju fint efteråt, men vardagsrummet får bli målat istället... Orkar inte mer.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur får man en anhörig som de senaste åren (ca fem) inte riktigt fullt ut klarat av att ta hand om sig själv att förstå behovet av hjälp... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
14 458
Hemmet Ja.. Jag vet inte var jag ska börja.. Förra året i december blev det, efter tre års bönande och tjat, klart med att min hyresvärd...
Svar
7
· Visningar
1 951
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur