Här är en del av mitt lilla kök. Jag trivs
!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är helt klart en fördel att våra överskåp är snedställda. Rent teoretiskt är det för lågt mellan överskåp och bänk men i praktiken är det inget som märks eftersom det bara är längst in.Jättefint @Snurrfian !
Mitt är bajsbrunt just nu och väldigt, väldigt slitet. Trasiga gamla plasthandtag, skador på luckor och väldigt lågt mellan över och underskåp.. en renovering av befintligt känns inte alls rimligt här. Stamrenoverade gjorde vi också i samband med badrummet, så diskbänken flyttar inte på sig![]()
Visa bifogad fil 166923
Ignorera kaoset på diskbänkenmen vi renoverade vårt 50-tals kök. Vi var visserligen tvungna att renovera hela köket pga av en vattenskada när vi köpte. Men bänkarna kunde vi lyfta ut, sätta dit en sokel under och en förhöjning över för att få bra höjd men ändå behålla proportionerna.
Diskbänksskivan beställde vi på Ikea, runt 5 tusen har jag för mig. Vi lämnade in alla luckor på målning, där har jag inget pris eftersom det var en god vän som fixade det så vi betalade bara färgen.
Älskar mitt kök och när jag får tummen ur och tar mig till @dobbkommer den bli pricken över i längst in i hörnet.![]()
Snyggt jobbat! Har du sett vad motsvarande reproduktion från Kvänum kostar?
Ja förr hade man inte så mycket prylar, eller vad man ska säga. Klassiskt i gamla hus (samma hos oss, ett städskåp på sin höjd liksom)Och framförallt verkar det finnas gott om förvaring.
Vårt är totalt värdelöst på den punkten.
Hela huset är värdelöst på den punkten när jag tänker efter.
Vilket städskåp?Ja förr hade man inte så mycket prylar, eller vad man ska säga. Klassiskt i gamla hus (samma hos oss, ett städskåp på sin höjd liksom)
I "moderna" hus och lägenheter ville de ha små kök för det var "bonnigt" med stora kök.Ja förr hade man inte så mycket prylar, eller vad man ska säga. Klassiskt i gamla hus (samma hos oss, ett städskåp på sin höjd liksom)