Nä, skarven kommer synas i framkant.Det går inte att "fula" och inte byta under den.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä, skarven kommer synas i framkant.Det går inte att "fula" och inte byta under den.![]()
Det går inte att lösa med en liten list där då?Nä, skarven kommer synas i framkant.
Nej? Hur då? Ser ju minst lika konstigt ut med en list bara där som en skarvDet går inte att lösa med en liten list där då?
Gör detNej? Hur då? Ser ju minst lika konstigt ut med en list bara där som en skarv
Inte hos oss. Inga lister random mitt på golvet/väggenGör det? Man har ju lister på andra ställen där golvet slutar - och för att dölja skarvar - t.ex. vid väggarna. I alla fall ser det ut så hos mig
!
Jag menar alltså så här. Detta är under ett köksskåp. Jag trodde att det var jättevanligt att det såg ut så längs väggarna i äldre hus? Kanske pratar vi om varandra på något vis?Inte hos oss. Inga lister random mitt på golvet/väggen
Finns inget sånt här och speciellt inte i köket. Och defintivt inte vid vitvarornaJag menar alltså så här. Detta är under ett köksskåp. Jag trodde att det var jättevanligt att det såg ut så längs väggarna i äldre hus? Kanske pratar vi om varandra på något vis?
Jag vet att det är enkelt, men det är fult. Det ser inte färdigt ut.Jag hade lätt tyckt det var värt det att sätta sån list som @bettysmatte visar, runt hela köksbänkarna om det innebar att utbudet av golv ökar. Sån list är busenkel att sätta.
Okej, ja om det går upp så fattar jag att det inte blir snyggt. Jag tolkade det som att det var svårt att hitta ett som var tillräckligt tunt, men då fattade jag dig felJag vet att det är enkelt, men det är fult. Det ser inte färdigt ut.
Dessutom är golvet idag klistrat en bit upp på väggen under ett "utsprång" vid vissa av skåpen. Som jag skrivit tidigare är det asbest i golvet och jag vill inte riva det. Ska jag då klistra nytt golv och sätta en list mitt på?
Vidare behöver jag inte ett större utbud av golv, det är inte direkt så det saknas alternativ...
Okej, var visst 5,5 mm enligt specifikationerna. Men en snabb koll på Bygghemma visade att det fanns klick som var 4 mm också.Ett vinylgolv är väl bara 1-2 millimeter. Eller du menar inte en matta? Jag har vinylklick i hallen och det är också väldigt tunnt, men lite tjockare än en matta förstås. 3 mm kanske. Väldigt slitstarkt, använder en överbliven skiva som underlägg när jag hissar upp bilen för att byta däck (mellan grus och domkraft alltså).
Om mattan går upp på väggen blir det nog lite knepigt hur du än gör.Jag vet att det är enkelt, men det är fult. Det ser inte färdigt ut.
Dessutom är golvet idag klistrat en bit upp på väggen under ett "utsprång" vid vissa av skåpen. Som jag skrivit tidigare är det asbest i golvet och jag vill inte riva det. Ska jag då klistra nytt golv och sätta en list mitt på?
Vidare behöver jag inte ett större utbud av golv, det är inte direkt så det saknas alternativ...
Jag tycker inte den typen av list gör att det ser klart ut, snarare att man fuskar med renoveringen.Om mattan går upp på väggen blir det nog lite knepigt hur du än gör.
Däremot håller jag verkligen inte med om att det inte ser färdigt ut med lister. Det är ju de som gör ATT det ser färdigt ut.
Vi får hoppas att du hittar ett fint golv som du blir nöjd med!
Jag tror att det är rätt många som inte river bort golvsocklarna varje gång de gör en förändring, och jag tycker att det är helt okej (tack och lovJag tycker inte den typen av list gör att det ser klart ut, snarare att man fuskar med renoveringen.
Jag har inte sagt att det inte är okej, bara att jag inte tycker det är snyggt.Jag tror att det är rätt många som inte river bort golvsocklarna varje gång de gör en förändring, och jag tycker att det är helt okej (tack och lov).
Jag tror att det är rätt många som inte river bort golvsocklarna varje gång de gör en förändring, och jag tycker att det är helt okej (tack och lov).
En annan anledning för mig att inte vilja rycka bort de gamla socklarna är risken att de skulle gå sönder. De hör ju till husets historiaJa, jag sjunger listernas (och trösklar mellan rum) lov!Så smidigt att kunna dölja lite ojämnheter som uppstår av olika skäl med tiden. Hade blivit alldeles för jobbigt (och dyrt!) att behöva göra om mer än nödvändigt, när något ska fixas.
Men tycke och smak är ju olika, så man får göra som man vill (och har råd/tid) med.
Apropå fula ad hoc-lösningar när golv läggs om samt trösklar mellan rum som tillåter olika golv, så har jag den här fantastiska lösningen med (med häftpistol!) påhäftade bitar (tre stycken) av golvmatta uppepå tröskeln mellan två av mina rum (som båda har inte särskilt roliga klickgolv):Ja, jag sjunger listernas (och trösklar mellan rum) lov!Så smidigt att kunna dölja lite ojämnheter som uppstår av olika skäl med tiden. Hade blivit alldeles för jobbigt (och dyrt!) att behöva göra om mer än nödvändigt, när något ska fixas.
Men tycke och smak är ju olika, så man får göra som man vill (och har råd/tid) med.