Har gjort div sökningar betr renskinn men får inte riktigt upp vad jag söker. Hoppas nu att ni på distansforumet kan hjälpa mig. Har köpt en Barefoot London till mitt varmblodssto men får inte till det med paddar/schabrak osv. Sadeln ligger kanon utan något under alt med en tunn schabraket men då skaver sömmarna på schabraket.Padden som hör till funkar inte bra. Fick tips om att renskinnspad borde gå bra men undrar nu ett par saker.
1) Är renskinn lika tjockt som fårskinn?
2) Om man köper ett helt skinn (garvat/behandlat) kan man klippa/forma det själv efter sadeln (tänkte med en marginal på cirka 10 cm utanför själva sadeln) eller pajar man det då?
3) Gärna tips om var man kan köpa till bra pris. (Tittat på diverse ställen på Internet men känner inte att jag har koll på vilka som är bra och om priset är OK.)
Tacksam för hjälp.
1) Är renskinn lika tjockt som fårskinn?
2) Om man köper ett helt skinn (garvat/behandlat) kan man klippa/forma det själv efter sadeln (tänkte med en marginal på cirka 10 cm utanför själva sadeln) eller pajar man det då?
3) Gärna tips om var man kan köpa till bra pris. (Tittat på diverse ställen på Internet men känner inte att jag har koll på vilka som är bra och om priset är OK.)
Tacksam för hjälp.