Bukefalos 28 år!

"Rent ut sagt för jävligt"

(Ridsport)
- Det är rent ut sagt för djävligt.
Det säger veterinären och dopningsexperten Peter Kallings om turbulensen i Köpenhamn efter torsdagens beslut på FEI-kongressen att tillåta fenylbutazon på tävlande hästar.

Läs mer...
 
Sv: "Rent ut sagt för jävligt"

Kan bara hålla med, för jävligt. Endast smärtfria hästar ska väl tävla...
 
Sv: "Rent ut sagt för jävligt"

(Ridsport)
- Det är rent ut sagt för djävligt.
Det säger veterinären och dopningsexperten Peter Kallings om turbulensen i Köpenhamn efter torsdagens beslut på FEI-kongressen att tillåta fenylbutazon på tävlande hästar.

Läs mer...
Är det här dödsdomen för min gren distansritt? för det innebär att vi inte kommer att tävla på lika villkor! Det borde ju liksom vara skillnad på en häst som är buttabehandlad och en utan som ska trava upp efter målgång för att bli gk!? Och vad ska man kalla vårt fina pris best condition för i fortsättningen? Best medicated? Jag känner mig gråtfärdig! Om detta kommer att gälla så kommer WEG Kentucky inte att bli särskilt intressant!!eller oxå man kan försöka skaffa sig nya sponsorer från läkemedelstillverkarna!? Dom som får betala för det här beslutet kommer att bli hästarna - för hur ska du kunna upptäcka att en skada är på väg att uppstå-resultatet bli ju att hästen går sönder ordentligt istället! Det måste bli en ändring!
 
Sv: "Rent ut sagt för jävligt"

Så länge vi talar om sverige så borde detta inte påverka någonting, svensk djurskyddslagstiftning går före FEIs beslut.
PL
 
Sv: "Rent ut sagt för jävligt"

sorgligt att en överklassprinsessa i sin roll uttryckligen och enväldigt hänvisar se till vad "industrin kräver i form av penningar o avkastning på insatt kapital(min tolkning av vad som framkom på sportsidan i känd storstadstidning imorse)
en ökenvandring med en ryggsäck fylld med stenar och skoskav o sand i skorna utan butta borde vara en liten gratifikation för en så vidsynt person.
F R U K T A N S V Ä R T FULT OCH ARROGANT, men förmodligen säger hon bara vad som är naturligt för människor där plånboken går före empati och barmhärtighet.:eek::eek:
kladruby
 
Sv: "Rent ut sagt för jävligt"

Fast då gäller det ju att åklagarmyndigheten verkligen tycker att det både är regelrätt djurplågeri och att dom anser det vara mödan värt att driva ärendet... annars är ju risken att det blir fler urvattnade magplask i stil med Sofia Kroon där FEI´s regler ges företräde framför svenska sådana.

Och hur blir det på internationella tävlingar i Sverige ?

Skandal är vad det är på ren svenska !
 
Sv: "Rent ut sagt för jävligt"

Hur rättsväsendet kommer att agera återstår att se! Men visst gäller svensk lagstiftning alla hästar som tävlar i sverige. Djurplågeri skall inte behövas det räcker med brott mot djurskyddslagen. En annan fråga är hur SRC skulle agera i ett sånt här läge.
Många frågetecken.
PL
 
Sv: "Rent ut sagt för jävligt"

Det är väl bara för IOK att stryka ridsporten från OS. Sponsorerna tappar intresse = mindre pengar. Tråkigt för oss vanliga men då kan dessa högdjur stå där med sina långa näsor. Visst har väl prinsessan och prinsen kontanter att kasta in men dom får väl tävla på egen mark så att säga. Skulle tro att det är från det hållet förslaget vuxit fram. Man trampar väl inte en kunglighet på tårna med att diskkvalificera honom från en tävling pga doping. Skulle väldigt gärna vilja veta länderna som röstat för detta.
 
Sv: "Rent ut sagt för jävligt"

Och här är man glad för att hela "dressage disgrace" dragit igång, och så nu detta

Ridsporten är galen

jag är stum
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Daniel Schützer valde att avgå från Svensk Travsports styrelse efter kritik mot den bränning han utförde som behandling av en häst i...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 550
Senast: Flixon
·
  • Artikel
Hästnyheter Peter Kallings är veterinären som flera gånger har tagit strid för att stoppa förslag om att låta hästar få tävla med medicin i kroppen...
Svar
0
· Visningar
400
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok För en vecka sedan fick vi ett samtal. Min svärfar hade blivit plötsligt jättesjuk och blivit inkörd till sjukhuset. Vi satte oss i...
2
Svar
20
· Visningar
3 415
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp