Repgrimma = Prima eller Pina?

Sv: Repgrimma = Prima eller Pina?

Guds gåva lät allt överdrivet, men jag tycker mycket om repgrimman. Den är utmärkt att använda vid markträning av olika slag. Dessutom vid promenader och lastning. Hästen behöver inte riskera ryck i munnen om den kastar sig eller hittar på bus. För mig är svaret PRIMA.

Sv: Repgrimma = Prima eller Pina?

Jag tycker det är lustigt att folk fortfarande förknippar NH med svinga på repet, istället för att förknippa det med normalt hästvett.

Håller med, men problemet är nog att kalla det NH för det är ingenting annat än just sunt hästvett. De gamla hästgubbarna från förr kan ofta det här med hästhantering, men de har inget namn på det.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 624
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej. Jag var för en tid sedan medryttare på en häst som var hur snäll som helst. Varför jag valde att söka till denna annonsör var för...
Svar
9
· Visningar
3 359
Senast: Djurvän
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig... 2
Svar
21
· Visningar
8 451
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en sak att säga när det gäller vett, etikett och rent allmänt hyfs. Jag är uppriktigt sagt skittrött på att tacka för gåvor som...
Svar
0
· Visningar
1 118
Senast: Skorpion76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka