Bukefalos 28 år!

Resa mellan Öland och Stockholm

stjarnhimmel

Trådstartare
Hej Buke!
De närmsta veckorna ska jag köra mellan norra sthlm och Öland. Skulle vilja göra några stopp på vägen så det blir en roligare resa. Jag skulle nu vilja ha tips!

Finns det något spa i området? Inte sthlm utan längre ner.
Några trevliga ställen att sova över på?
Ställen att äta och fika på?
Annars så gillar jag djur och natur, historia, museer, konst, musik och annat som kan finnas...
 
Hej Buke!
De närmsta veckorna ska jag köra mellan norra sthlm och Öland. Skulle vilja göra några stopp på vägen så det blir en roligare resa. Jag skulle nu vilja ha tips!

Finns det något spa i området? Inte sthlm utan längre ner.
Några trevliga ställen att sova över på?
Ställen att äta och fika på?
Annars så gillar jag djur och natur, historia, museer, konst, musik och annat som kan finnas...


Visserligen är du rätt nära Öland då men kanske möjligt att köra förbi Gränna om du känner att det skulle vara intressant?
 
Kalmar Slott är alltid värt ett besök, och har just nu även en utställning om Ester Blenda Nordström. Konstmuseet ligger bredvid och det är inte långt till Länsmuseet som har sin utställning om regalskeppet Kronan. Nära slottet finns också en trevlig badplats.
Allt ligger inom gångavstånd nära centrum så flera ställen för fika/mat finns.
 
Hej Buke!
De närmsta veckorna ska jag köra mellan norra sthlm och Öland. Skulle vilja göra några stopp på vägen så det blir en roligare resa. Jag skulle nu vilja ha tips!

Finns det något spa i området? Inte sthlm utan längre ner.
Några trevliga ställen att sova över på?
Ställen att äta och fika på?
Annars så gillar jag djur och natur, historia, museer, konst, musik och annat som kan finnas...
Vi gillar att ta vägfärjorna i Säter och Stegeborg, i Stegeborg kan man titta på ruinen och gå på restaurang med fin utsikt. Picknick på veteranbåtbryggan i Valdemarsvik är mysigt, eller glass i hamnen i Blankaholm, eller fika i hamnen i Påskallavik. Söderköping är också mysigt. När vi är trötta på E22 kör vi gärna över Rimforsa-Kisa-Vimmerby för att få lite nya vyer.
 
Kalmar Slott är alltid värt ett besök, och har just nu även en utställning om Ester Blenda Nordström. Konstmuseet ligger bredvid och det är inte långt till Länsmuseet som har sin utställning om regalskeppet Kronan. Nära slottet finns också en trevlig badplats.
Allt ligger inom gångavstånd nära centrum så flera ställen för fika/mat finns.
Tack det ska jag kolla!
 
Vi gillar att ta vägfärjorna i Säter och Stegeborg, i Stegeborg kan man titta på ruinen och gå på restaurang med fin utsikt. Picknick på veteranbåtbryggan i Valdemarsvik är mysigt, eller glass i hamnen i Blankaholm, eller fika i hamnen i Påskallavik. Söderköping är också mysigt. När vi är trötta på E22 kör vi gärna över Rimforsa-Kisa-Vimmerby för att få lite nya vyer.
Tack för tipsen! Det ska jag kolla in!
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 651
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 167
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
745
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 547
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp