Resetråden del 2

För långflygningar tipsar jag om att ta med egen vattenflaska (så länge den är tom när man går genom säkerhetskontrollen går det ju bra), så finns det särskilda dricksvattenkranar på flyget där man kan fylla på den under resans gång :)
 
Hm. Idag har jag (vi) fått en inbjudan till ett dop i Madrid 28/12. Så nu har jag lite beslutsångest. Det känns som att jag BÖR åka dit, men datumet är i extremt hög grad en sådan dag på året då jag helst vill sitta inne ifred och småsura.
 
Hm. Idag har jag (vi) fått en inbjudan till ett dop i Madrid 28/12. Så nu har jag lite beslutsångest. Det känns som att jag BÖR åka dit, men datumet är i extremt hög grad en sådan dag på året då jag helst vill sitta inne ifred och småsura.
Haha, då kommer vi vara i Madrid samtidigt :D. Vi firar jul där i år :). Ska passa på också att ta tåget till Barcelona och träffa en kompis där och det ska bli SÅ sjukt kul!
 
Någon som varit på Grönland? Har en tanke på att åka dit i början på juni. Undrar lite över hotell och utflyktsresor, om man behöver boka innan osv.
 
19 januari flyger jag och en kompis till San Fransisco och är där i tre dagar. Sedan vidare till Honolulu där vi ska vara två dagar för att sedan åka kryssning till flera öar i Hawaii i sju dagar. Men vad får man inte missa i SF och Honolulu? Vi är öppna för allt 😊
 
Ska på långweekend i prag någon gång tidigt i vår, med sambon. Har inte varit varit där sen -92.

Har bokat en dykresa till Bali i juni. Det ska bli lite underligt att åka iväg till ett sånt ställe, bo rätt lyxigt med mat inkluderat och mest dyka, jag hoppas dock att vi även hinner med lite annan sightseeing, jag försöker locka med en tjej som också gillar reptiler. Det finns ju både varaner och kobror! Och apor. Jag vill se vilda apor!
Men ååååååh så avis jag blir! Missa inte Lombok och Gili-öarna om du får tillfälle (dykningen på Gili Trawangan är helt ofattbart häftig, stor chans att se haj, massor av eagle-rays och sköldpaddor och riiiiktigt häftiga strömdyk som är som en vattenrutschkana :D )!

Och, som jag alltid säger till alla som åker till Bali: missa inte att "klättra" (läs: vandra stapplande i mörker) uppför vulkanen för att se soluppgången däruppe. Så häftig upplevelse och kaffe har aldrig smakat så gott som när solens första strålar bröt igenom över bergskammarna.
 
Själv börjar jag nu räkna ner till vår typiska Mexico-resa i januari. I år har vi gått all in på kontraster och valt att spendera en vecka på Holbox, som jag tror kan bli lagom stillsamt för att vila ut oss efter flygresa och ett mycket hektiskt halvår. Ser fram emot att bo precis på stranden, vandra runt i långgrunt vatten och framför allt att se allt fågel- och djurliv. Fasar lite inför flygresan med vår mycket aktiva 2-åring, men får köpa stort batteripack och försöka hitta massor av nedladdningsbara klipp...

Andra veckan blir däremot stort resort med AI i Cancun, där vi inte heller varit tidigare trots många tidigare resor till Mexico.

Någon som turistat runt Cancun och/eller Holbox som har tips på roliga utflykter och sevärdheter "åt det hållet"? Vi har bra koll på söder om Playa del Carmen (Tulum, Akumal, upplevelseparkerna och cenoterna, Cozumel osv) men absolut noll koll på Cancun och norrut. Isla Mujeres har vi bott på tidigare, och tror att det är ganska likt Holbox så det skippar vi nog denna gång tror jag.

Vi släpar på en mycket pigg och aktiv två-åring (eller snarare: försöker springa ikapp en mycket pigg och aktiv två-åring) så gärna lite barnvänligt, även om vi kan dela upp oss lite (reser med ett par vänner).
 
Supersugen på att gå på konsert i vår... I Bratislava! :O
Vet inget om staden och undrar om det vore ngt för en weekend? Tänkte att ngn bukefalist måste ha varit där ;)
 
Jag är precis på väg tillbaka till Madrid från Barcelona och fy faaan vad fint jag haft det! 😻. 20 grader varmt och sol och rosévin och god mat och häng med vänner 😻.

Jag har aldrig varit ett jättefan av Barcelona men nu känner jag mig sugen på att flytta dit faktiskt :).

19E7D2A7-6DF9-4D87-81A3-C6B051BBABCA.jpeg
 
Jag är precis på väg tillbaka till Madrid från Barcelona och fy faaan vad fint jag haft det! 😻. 20 grader varmt och sol och rosévin och god mat och häng med vänner 😻.

Jag har aldrig varit ett jättefan av Barcelona men nu känner jag mig sugen på att flytta dit faktiskt :).

Visa bifogad fil 22946
Jag tycker att Barcelona är mycket trevligare än Madrid (med ett frågetecken i marginalen för de lokalnationalistiska påhitten).
 
Jag försökte bara uppmuntra din nyfunna kärlek till staden!
Haha okej. Madrid ligger mig dock långt varmare om hjärtat, även om Barcelona verkligen var urfint den här helgen :).

Har dock jättesvårt för katalanernas supernationalism. Orkar liksom inte lyssna på det till slut.
 
Snart är det dags för två veckor i Vietnam. Vi kommer åka den 4/2 och kommer fram 5/2, dvs under têt (vietnamesiska nyåret!). Är det bäst att boka all inrikesflyg i förväg? Vi hade tänkt spendera ett par dagar i Dalat samt Phu Quoc, samt 2 nätter på Mekongfloden. Man vill helst inte låsa upp sig för mycket på att passa tider för flyg, då tidspassning kan vara sådär i Sydostasien samtidigt vill man inte få veta att allt är fullbokat när man väl står på flygplatsen ;)
 
Inväntar besked från jobbet men det ser ut som jag i Sambon ska på vår nästa egenweekend i mitten på April :)

Har kommit fram till att vi vill ha direktflyg då det är så få dagar, så både Porto o Valencia får vänta som jag skrivit om innan...
Så nu lutar det åt Berlin!

Vill kunna gå till det mesta, är det då bäst att bo i "mitte"? Andra tips på områden?
Och vad får vi ej missa i Berlin? :D

Ni hinner fortfarande komma med andra tips på resmål m direktflyg hehe!
 
Weekend i Europa, kraven som finns är direktflyg, god mat och dryck!
Var ska vi åka? London åker jag till ofta så det blir det nog inte.
 

Liknande trådar

Fritid Kanske fel att prata tåg just nu, men jag behöver bukes samlade kunskap. ;) Jag hade tänkt åka till NY i september, men nu när jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 865
Senast: ameo
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 242
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 716
Senast: Hermelin
·
Samhälle Här kan vi fortsätta diskutera valet!
54 55 56
Svar
1 103
· Visningar
40 819

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp