Resetråden del 2

Har åkt igenom flera gånger på väg till alperna och tänkt att jag skulle vilja stanna där någon gång. Åkt buss så inte kunnat välja att stanna men alltid försökt hålla mig vaken när vi kommit dit. Den ligger ju så oerhört vackert och verkar lagom stor med charm. Kan kolla med alpvänner om de har mer info att ge. :)
Vi ska snart dit med jobbet
 
Nu kanske detta är en superkorkad fråga.. Men brexit.. Vad är worst case scenario vad gäller resor? Vågar man boka flyg med mellanlandning i London? :confused::o
 
Jag ska åka till Nerja i Spanien i höst. Närmaste flygplats verkar vara malaga. Men vet någon om det bara finns en flygplats där? Har försökt googla men får upp lite olika resultat.
Anledningen till frågan är att mina vänner tänkte åka ryanair från Skavsta. Men det vill inte jag utan jag tänkte åka från Arlanda. Blir nog Sas eller Norwegian.
 
Jag ska åka till Nerja i Spanien i höst. Närmaste flygplats verkar vara malaga. Men vet någon om det bara finns en flygplats där? Har försökt googla men får upp lite olika resultat.
Anledningen till frågan är att mina vänner tänkte åka ryanair från Skavsta. Men det vill inte jag utan jag tänkte åka från Arlanda. Blir nog Sas eller Norwegian.
Det är bara en flygplats i Malaga.
Kan tipsa om restaurangen Julies& Valeri's i Nerja. God mestadels vegetarisk mat och bra Mojitos. :D
 
Jag och sambon funderar på att åka till USA kring påsk nästa år. Har ni några tips på var vi bör åka? Vi har funderat på NY eller Miami, men tänkte titta på fler alternativ. Jag har varit i NY, New Orleans, Galveston, Houston och Austin. Skulle definitivt kunna tänka mig att åka tillbaks till något av de ställena, eller hitta något helt nytt.
 
Jag rekommenderar typ alltid Budapest, om man kan se förbi landets pissiga styre. Oerhört vacker stad, intressant historia, massor av god mat, härliga thermalbad, promenadvänligt och brukar vara skönt klimat långt in på hösten.

Min mamma och hennes sambo åker till Budapest på fredag. Jag har varit där två gånger och min pappa ganska många gånger. Vi har tipsat om det vi gillar :).

Har du nåt tips jag kan vidarebefordra till dem? 😊 Någon pärla man lätt missar?
 
Började nu spåna på om det är möjligt med Madrid samtidigt när det är WC hoppning där. Hästnörd - javisst! Olympia i London är ju annars en dröm men lördagen är redan slutsåld.
 
Började nu spåna på om det är möjligt med Madrid samtidigt när det är WC hoppning där. Hästnörd - javisst! Olympia i London är ju annars en dröm men lördagen är redan slutsåld.
Jamen kör på det! Madrid är ju världens trevligaste stad :) :heart.
 
Jag och sambon funderar på att åka till USA kring påsk nästa år. Har ni några tips på var vi bör åka? Vi har funderat på NY eller Miami, men tänkte titta på fler alternativ. Jag har varit i NY, New Orleans, Galveston, Houston och Austin. Skulle definitivt kunna tänka mig att åka tillbaks till något av de ställena, eller hitta något helt nytt.
Miami har jag aldrig hört något sådär jättebra om, så det är inget ställe jag själv skulle satsa på. Washington DC, Boston, Annapolis, Santa Barbara och San Fransisco är däremot toppen tycker jag! :) Mina föräldrar gjorde en NY-Martha's Vineyard-Boston tur runt påsk förförra året och tyckte jättemycket om det.
Började nu spåna på om det är möjligt med Madrid samtidigt när det är WC hoppning där. Hästnörd - javisst! Olympia i London är ju annars en dröm men lördagen är redan slutsåld.
Madrid på hösten är ju underbart! (eller det var i alla fall det för ett par år sedan ;)) Annars är Nice min favoritstad i Europa, också med väldigt trevligt klimat långt in på hösten.
 
Min mamma och hennes sambo åker till Budapest på fredag. Jag har varit där två gånger och min pappa ganska många gånger. Vi har tipsat om det vi gillar :).

Har du nåt tips jag kan vidarebefordra till dem? 😊 Någon pärla man lätt missar?
Vi brukar mest gå runt, käka och dricka gott, åka lite på floden och hänga typ. Szentendre är ju fint, om de inte varit där, likaså att ta sig över till Buda-sidan mer än Pest, man hamnar ju gärna där annars. Den riktigt höga utkiksplatsen i Buda är nice (alltså inte monumentet ovanför Elizabeth-bron).

Alla de vanliga grejerna lär ni ju ha tipsat om redan tänker jag. :)
 
Funderar på en weekendresa under hösten. Bör gå att flyga från Arlanda.
Vad har ni för tips?

Om det inte blir Madrid kan jag tipsa om Sankt Petersburg. Jag var där i februari och det var helt fantastiskt! Det tar nån timme att flyga dit från Arlanda, det är billigt, finns massor att se och det är väldigt annorlunda mot Sverige.
Nackdelen är att det är lite krångligt med visum men det är det värt när man väl är där. :)
 

Liknande trådar

Fritid Kanske fel att prata tåg just nu, men jag behöver bukes samlade kunskap. ;) Jag hade tänkt åka till NY i september, men nu när jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 891
Senast: ameo
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 490
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 931
Senast: Hermelin
·
Samhälle Här kan vi fortsätta diskutera valet!
54 55 56
Svar
1 103
· Visningar
41 182

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp