Resetråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken underbart bra beskrivning av att resa med flyg. Tåg och bil ger inte alls den känslan, men ska man långt och/eller inte har så gott om tid måste man ju ta flyget ibland.
Jag ogillar verkligen flyg och flygplatser! Aldrig känner jag mer som en kugge i någon annans maskineri än under sådana resdagar.
 
Hoppsan!
Jag råkade boka en resa till Korfu i slutet av augusti, lite spontant.
Jag kommer att resa ensam (för första gången, lite läskigt!) och har ingen koll på vad jag vill se och göra.
Så jag tänkte att någon/några här säkert har tips om det!

Jag vill ha en ganska lugn semester, funderar på att hyra bil. Men om busstrafiken är bra så kör jag hellre på det!

Jag vill se/hänga på vackra naturstränder, inte typen där det springer solstolsförsäljare hela tiden.
Tar gärna med mig matsäck och åker till en strand/dag.
Vill se Korfu stad en dag, finns det sevärdheter man inte får missa?

Finns det mindre byar/platser som är värda ett besök?

Restauranger nära Moraitika för middagar, gärna med fin utsikt, där man kan äta middag tillsammans med en bok?

Andra tips tas också tacksamt emot.
 
Om man vill åka på solsemester men inte åka nånstans där det BARA finns hotell, var ska man åka då?
Vi vill kunna sola och bada men även strosa runt i en stad där det finns lite butiker (inte bara massa souvenirbutiker), restauranger, sevärdheter.
 
Om man vill åka på solsemester men inte åka nånstans där det BARA finns hotell, var ska man åka då?
Vi vill kunna sola och bada men även strosa runt i en stad där det finns lite butiker (inte bara massa souvenirbutiker), restauranger, sevärdheter.
Barcelona tex. Bra stränder och hur mycket sevärdheter som helst. Bra shopping.
 
Hemma från den brittiska huvudstaden. Hann med en hel del med höjdpunkten vid Frida Kahlo på Victoria and Albert museum. Intensivt med fotografier, självporträtt, klänningar och hjälpmedel. Ngt uppjagad och emotionell satt jag och badade fötterna på innegården ett tag efteråt för att processa.

Utöver Frida - promenad längs kanalen till Camden (mängder av veganalternativ på matmarknaden!), snurrade runt mellan vackra rabatter i Regents Park, en sväng till Sherlock Holmes museet i samma veva och hittade @niphredils antikvariattips Daunts Books. Hann också med Fantomen på Operan (eller Fantomen på Her Majestys Theater), en heldag i Hyde Park med papegojmatning, soltid och besök hos Peter Pan. Presentinköp på Harrods, och kläder på Primark - kul med båda sidor av det ekonomiska spektrat. :D

Jag planerar att jag ska hinna med så himla mycket, och en hel del bli det ju, men sällan allt jag tänkt mig. Meeen skoj med det som hinns. Resten sparas till kommande besök. Hade inte kollat upp suffragettutställningen ordentligt heller den är 21 juli, om nån är i London då!
 
Hur är vädret i Sälen i februari? Alternativt början på mars?

Funderar på att åka till Sverige med sambon och uppleva snö, för honom vore det första gången.

Antar att mars generellt är bättre?
Tänker att om man åker efter sportloven men innan påsk.

Den tiden här är det regnperiod så många företag stänger ner = lätt att få ledigt.

Jag hade väl visserligen åkt till Japan istället men min familj och sambo vill hellre Sverige och familj och släkt vill ev hyra en storstuga tillsammans om vi kommer
 
Om man vill åka på solsemester men inte åka nånstans där det BARA finns hotell, var ska man åka då?
Vi vill kunna sola och bada men även strosa runt i en stad där det finns lite butiker (inte bara massa souvenirbutiker), restauranger, sevärdheter.

Tel Aviv ;) Stad, lång härlig strand, fantastisk mat, kulturupplevelser, korta avstånd så lätt att resa över dagen till tex Jerusalem eller Döda havet. Bäst väder lite senare i höst dock (om man inte älskar VÄRME)!
 
Ngn som varit i Parga? Ska ta med mamma på vår årliga mor-dotter resa och har sett rätt mkt från Parga på Instagram. Är det trevligt? Är ute efter lugn och ro, mysiga miljöer och god mat och vin.
 
Hur är vädret i Sälen i februari? Alternativt början på mars?

Funderar på att åka till Sverige med sambon och uppleva snö, för honom vore det första gången.

Antar att mars generellt är bättre?
Tänker att om man åker efter sportloven men innan påsk.

Den tiden här är det regnperiod så många företag stänger ner = lätt att få ledigt.

Jag hade väl visserligen åkt till Japan istället men min familj och sambo vill hellre Sverige och familj och släkt vill ev hyra en storstuga tillsammans om vi kommer

Jag hade åkt i mars. Tidigare kan det bli väldigt kallt.
 
Hur är vädret i Sälen i februari? Alternativt början på mars?

Funderar på att åka till Sverige med sambon och uppleva snö, för honom vore det första gången.

Antar att mars generellt är bättre?
Tänker att om man åker efter sportloven men innan påsk.

Den tiden här är det regnperiod så många företag stänger ner = lätt att få ledigt.

Jag hade väl visserligen åkt till Japan istället men min familj och sambo vill hellre Sverige och familj och släkt vill ev hyra en storstuga tillsammans om vi kommer

Även jag säger början av mars. Men oavsett månad; akta er för lovveckorna.

(Och jag rekommenderar Lofsdalen istället för Sälen, bara som ett oombett tips. ;) )
 
På tal om ingenting särskilt; häromdagen kom jag hem från mc-semester i Tyskland med fokus på Mosel och Harz. Jag har varit där tidigare och har tips på do's and don'ts om nån funderar på de områdena.
 
Hur är vädret i Sälen i februari? Alternativt början på mars?

Funderar på att åka till Sverige med sambon och uppleva snö, för honom vore det första gången.

Antar att mars generellt är bättre?
Tänker att om man åker efter sportloven men innan påsk.

Den tiden här är det regnperiod så många företag stänger ner = lätt att få ledigt.

Jag hade väl visserligen åkt till Japan istället men min familj och sambo vill hellre Sverige och familj och släkt vill ev hyra en storstuga tillsammans om vi kommer
Både väder och snö är ju jätteolika från år till år. Men slutet av februari eller början av mars bör vara helt okej. Jag hade dock tusen gånger hellre valt Åre än Sälen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 228
Senast: hollypolly
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 326
Senast: MiaMia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 748
Senast: bollen__
·
Tjatter Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi diskuterar vilka kalendrar vi är nöjda med, vilka vi är mindre nöjda med, vilka vi kommer att köpa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 794
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp