Resetråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi ska till Grekland snart, närmare bestämt till peloponnese ungefär vid byn Aghios Andreas.
Är det någon som varit där i området och kan ge något tips som passar en familj med ett barn i tidig skolålder? Någon som vet hur maten är?

Taggar @mandalaki för om någon har koll är det nog du ;)
 
Lite mer än två veckor av vår Vietnamresa har gått. Vi har varit i Hanoi, Ninh Binh, Hue och nu är vi i Hoi An. Tanken är att om några dagar sätta sig på tåget och resa uppåt i landet igen.

Hittills kan jag säga att jag älskar det här landet, även om jag också inser hur sjukt privilegierad jag ens är som kan göra den här resan. Som vår engelskspråkiga guide uttryckte det: "All Vietnamese would be Swedish, if they just had a chance. Because you have everything."

IMG_20180619_155832_473.jpg
Bild från Bay Mau Coconut Forest här i Hoi An.
 
Vi ska till Grekland snart, närmare bestämt till peloponnese ungefär vid byn Aghios Andreas.
Är det någon som varit där i området och kan ge något tips som passar en familj med ett barn i tidig skolålder? Någon som vet hur maten är?

Taggar @mandalaki för om någon har koll är det nog du ;)
Tyvärr, har inte varit på Peloponnesos alls. Men kikade lite på Agios Andreas, såg jättemysigt ut. Och maten är förmodligen jättebra, det brukar den vara där främst greker har semester.
 
Tyvärr, har inte varit på Peloponnesos alls. Men kikade lite på Agios Andreas, såg jättemysigt ut. Och maten är förmodligen jättebra, det brukar den vara där främst greker har semester.
Tack ändå! Har bara varit på öarna innan så detta ska bli jättekul, spanar in museum för fullt
 
Om exakt en månad idag åker jag på något av en drömresa, till Normandie med en dagsutflykt till Jersey och en heldag i Paris. Rouen, Caen, Mont St Michel, St Malo, Omaha Beach och amerikanska krigskyrkogården, Bayeuxtapeten och allt möjligt. Och inte minst Monets trädgård i Giverny på väg till Paris :love:
 
Tjohoo! Weekend i Rom bokad med tjejkompis i september. Maken vill inte åka dit men det vill jag, så jag och min kära vän tar och åker dit själva helt enkelt. Ska bli sjukt kul!

Tre nätter, men kommer tyvärr dit sent torsdag och åker jättetidigt på söndagen - men två hela dagar iaf. Ser fram emot pasta, prosecco & pizza. :p
 
Ni som är mer resvana och luttrade resegooglare, hjälp mig! Jag vill åka på en weekend torsdag/fredag till söndag med direktflyg från Göteborg, men ingen av dom av dom resesajter jag testat ger mig något tillfredsställande sökresultat :( Jag vill kunna få en överblick över alla destinationer med direktflyg och välja utifrån det, men den funktionen verkar inte finnas? Eller är det jag som säker dåligt?
 
Oh jag älskar att resa 😍.

Sist var jag i Sydafrika med arbetet visserligen, men hann med en del turer. Skulle dock endast åka tillbaka på safari eller liknande då man var otroligt begränsad i städerna som vit och turist. Fin stad, fint land men otryggt.
 
Ni som är mer resvana och luttrade resegooglare, hjälp mig! Jag vill åka på en weekend torsdag/fredag till söndag med direktflyg från Göteborg, men ingen av dom av dom resesajter jag testat ger mig något tillfredsställande sökresultat :( Jag vill kunna få en överblick över alla destinationer med direktflyg och välja utifrån det, men den funktionen verkar inte finnas? Eller är det jag som säker dåligt?

Har du googlat "weekendresor från göteborg"? Verkar ge hyggliga träffar.
 
Ni som är mer resvana och luttrade resegooglare, hjälp mig! Jag vill åka på en weekend torsdag/fredag till söndag med direktflyg från Göteborg, men ingen av dom av dom resesajter jag testat ger mig något tillfredsställande sökresultat :( Jag vill kunna få en överblick över alla destinationer med direktflyg och välja utifrån det, men den funktionen verkar inte finnas? Eller är det jag som säker dåligt?
På skyscanner går väl det? Välj avreseort, flexibel som destination och sen kan du välja direktflyg som filter på resultaten.
 
Ni som är mer resvana och luttrade resegooglare, hjälp mig! Jag vill åka på en weekend torsdag/fredag till söndag med direktflyg från Göteborg, men ingen av dom av dom resesajter jag testat ger mig något tillfredsställande sökresultat :( Jag vill kunna få en överblick över alla destinationer med direktflyg och välja utifrån det, men den funktionen verkar inte finnas? Eller är det jag som säker dåligt?
Jag tror inte att det finns något samlat ställe som visar direktflyg från Göteborg. Men det går ju att tex söka på resfeber och då kryssa i Endast direktflyg när du testar olika destinationer som känns aktuella för dig.
 
Ni som är mer resvana och luttrade resegooglare, hjälp mig! Jag vill åka på en weekend torsdag/fredag till söndag med direktflyg från Göteborg, men ingen av dom av dom resesajter jag testat ger mig något tillfredsställande sökresultat :( Jag vill kunna få en överblick över alla destinationer med direktflyg och välja utifrån det, men den funktionen verkar inte finnas? Eller är det jag som säker dåligt?
Skyscanner har så att man kan kryssa i både direktflyg och med öppen destination, tror det är när man skriver in "överallt" som man får upp det. (det brukar stå i rutan för destination, men för mig iaf som surfar från mobil, så syns inte det alltid.)

Dock tycker jag att det verkar vara bra snålt med direktflyg från just Göteborg:down:
 
Säkerhetskontrollen på stanstedt *skjut mig*
Ryanair Och två barn...

Det spelar ingen roll att det "på rätt sida london" Och att dom andra tycker att det är billigt.

Vi är i ens boardade än och skulle ha åkt för 20 minuter sen.
Never again.
 
Nästa måndag drar vi till Krakow i 5 dagar. Pearl Jam på tisdagen är allt vi har bokat. Första gången vi är där för 2 av oss och de andra två är jag inte säker på att de kommer ihåg så mycket från förra gången :angel:
Någon som har bra tips på restauranger/barer, saker vi inte får missa?
 
Säkerhetskontrollen på stanstedt *skjut mig*
Ryanair Och två barn...

Det spelar ingen roll att det "på rätt sida london" Och att dom andra tycker att det är billigt.

Vi är i ens boardade än och skulle ha åkt för 20 minuter sen.
Never again.

Gatwick, alla dar i veckan.
Lagom stor flygplats som är lätt att komma igenom snabbt med massa Easyjet och Norwegian flyg
 
Säkerhetskontrollen på stanstedt *skjut mig*
Ryanair Och två barn...

Det spelar ingen roll att det "på rätt sida london" Och att dom andra tycker att det är billigt.

Vi är i ens boardade än och skulle ha åkt för 20 minuter sen.
Never again.
Oj där satt jag fast över 20 timmar en gång. Planet skulle "snart komma", så det de bjöd inte på mat eller sovplats
 
Sommarsemestern blir hemma i Sverige för oss i år, kanske en avstickare till Tyskland men det får tiden utvisa. Men till hösten är vi ett gäng på 20 personer som bokat en resa till Dublin. Vi kommer givetvis inte hänga ihop allihop hela tiden men i grunden åker vi som överraskning för den ena som fyller 30 och det är hans sambo som styrt ihop det.

Känns riktigt, riktigt kul. Mer eller mindre bara människor som vi känner som ska med och det är ett mycket lovande gäng. Vi är borta en fredag-måndag. :D Blir första gången för mig så jag är taggad. Finns det någon dagstur ut från Dublin som är att rekommendera/värd att göra? Om man vill se lite annat än storstad? :)
 
Apropå Sverige-semester: vet någon hur man bäst får syn på en lämmel om man åker dit där lämlar finns (norr om norra Värmland enligt Wikipedia)? Är de dagaktiva? Bor de i kolonier eller ensamma? Är det något slags växter/när-miljö som de föredrar?

Det var svårt att Googla-fram hårda fakta om lämlar (förutom om taxonomi och Disneyfilmer)

(Drog norrut i helgen och såg ingen lämmel. Fast det kanske är ett hel-kasst lämmelår i år. :cry:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 220
Senast: hollypolly
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 313
Senast: MiaMia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 580
Senast: bollen__
·
Tjatter Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi diskuterar vilka kalendrar vi är nöjda med, vilka vi är mindre nöjda med, vilka vi kommer att köpa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 784
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp