Respekt för handen...

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare Asa_S
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 1 734
Sv: Respekt för handen...

Carmenzita- måste säga att plånbokstipset var en aha-upplevelse för mej. Mycket effektivt på medryttarpållan insåg jag idag.

Funderade även vidare, ang mitt "bjuda handen". Förstår att effekten av den tanken hos mej, är just att jag förankrar skulderpartiet. Det som händer på den lilla röda kallblodsmärren är att jag blir lite bakåtsträvande i händerna, tappar då helt stabilitet uppe i axlar/skuldror, och blir givetvis rätt obekväm i handen, hård och okänslig.
Hästen rycker, jag bjuder fram min hand och själva rörelsen/tanken verkar få mej att hämta in axlarna och plocka ner skulderbladen - kan bli "finare" i handen = nöjd häst.

Det var ett bra tips, tack-tack :bow:

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 498
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
873
Senast: Squie
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 309
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 057
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka