Restips: San Francisco-Yosemite-Los Angeles

När ni är ens i närheten av LA behöver ni tänka på tiden om ni ska ut o köra, för fastna i trafik gör man men det är helt meningslöst att ge sig ut i rusningen på morgon och em.
Mellan Santa Barbara och LA är det bra mycket trafik i rusning på 101:an också så ha koll! Jag blir förvånad över hur mycket värre trafiken blir varje år, stor skillnad bara de senaste 5 åren genom vår stad som ligger precis nordväst om LA county.

När ska ni åka?
Bränderna som är nu och även de förra året kan påverka mycket vid regn och ibland tar det låååååååång tid innan vägar mm är öppna igen. Sist det brann nära Malibu var 1:an avstängd länge, men 1:an mellan SB och LA är ju inte så häftig jämfört med norröver, så där kanske man ändå inte kör.

Vilken typ av upplevelse vill ni ha runt LA?

Tack för alla tips!
Vi tänkte åka i juni nästa år.

Jag gillar inte alls LA som stad, men vill uppleva Hollywood (eller låta mina barn göra det), Universal studios, och den där amerikanska känslan att crusia runt på de enorma sceniska vägarna. Typ.
 
Jag slår ett extra slag för Pismo Beach! Så pittoresk och fin liten stad, det var ren chans att vi stannade där, aldrig hört talas om det, men det var ett av våra favoritstopp! De små motellen som var så nära havet att man kunde höra bruset var så härliga och motelliga så det fanns inte. :love: Och fina små caféer som utan problem kunde ge oss som behövde specialkost god mat!

Gjorde för övrigt den resan rätt nyligen, LA - SF, stannade i Silicone Valley en vecka och åkte till Yosemite över en helg. Vi hade en superbra resa! Bilresan gick egentligen rätt fort, tre dagar ungefär. Vi var i LA ett par dagar innan vi hyrde bil och körde upp.
Hearst Castle var en upplevelse, mycket vackra vyer och intressant historia! Tycker absolut ni ska åka till Yosemite om det lockar, också helt galet vackert!
Annars har nog det mesta jag tänker på nämnts redan. :p

Tack så mycket för specifika tips, jag antecknar allt!
 
Säger också stop vid Hearst Castle! Ta tid på er mellan SF och LA, två-tre nätter iaf. LA som stad tycker jag inte är särskilt kul heller, bara stor och mycket bilar. Så där säger jag, gör Hollywood och Universal och åk sen mot Las Vegas! Häftiga vyer mellan LA och LV och LV som stad måste ju upplevas.
Sen körde jag norrut genom Death Valley, Mammoth Mountains, Mono Lake, Lake Tahoe och via Yosemite tillbaks till SF. "Innervägen" där är fantastiskt vacker. :)
 
Säger också stop vid Hearst Castle! Ta tid på er mellan SF och LA, två-tre nätter iaf. LA som stad tycker jag inte är särskilt kul heller, bara stor och mycket bilar. Så där säger jag, gör Hollywood och Universal och åk sen mot Las Vegas! Häftiga vyer mellan LA och LV och LV som stad måste ju upplevas.
Sen körde jag norrut genom Death Valley, Mammoth Mountains, Mono Lake, Lake Tahoe och via Yosemite tillbaks till SF. "Innervägen" där är fantastiskt vacker. :)

Tack! Är lite rädd för Las Vegas. Räcker det att åka igenom och käka lunch typ? :D
 
Tack! Är lite rädd för Las Vegas. Räcker det att åka igenom och käka lunch typ? :D
Rädd för? Lite mer än en lunch kanske men egentligen räcker det att åka från LA tidig morgon om man bor åt rätt håll i LA för att enkelt komma ut mot Vegas så är ni framme vid 13-14-tiden. Upplev att strosa på The Strip under em och kväll. Sov en natt och åk vidare. Självklart finns det ju massor att göra fler dagar där men det räcker för att ha upplevt LV speciella atmosfär som inte går att läsa sig till eller se på bild.

Min mor var oerhört tveksam och förstod inte varför när jag sa samma till henne. När ytterligare en person, bortkopplad från mig, sa samma så gav hon sig och vi åkte dit. Hon förstod varför vi tjatat och ångrar inte att hon varit där. Behöver inte åka tillbaka men en speciell upplevelse.
 
Rädd för? Lite mer än en lunch kanske men egentligen räcker det att åka från LA tidig morgon om man bor åt rätt håll i LA för att enkelt komma ut mot Vegas så är ni framme vid 13-14-tiden. Upplev att strosa på The Strip under em och kväll. Sov en natt och åk vidare. Självklart finns det ju massor att göra fler dagar där men det räcker för att ha upplevt LV speciella atmosfär som inte går att läsa sig till eller se på bild.

Min mor var oerhört tveksam och förstod inte varför när jag sa samma till henne. När ytterligare en person, bortkopplad från mig, sa samma så gav hon sig och vi åkte dit. Hon förstod varför vi tjatat och ångrar inte att hon varit där. Behöver inte åka tillbaka men en speciell upplevelse.

Alltså, det där ytliga, plastiga, pengafixerade är jag lite rädd för. Men upplevelser behöver ju inte vara enbart positiva för att vara intressanta... :D
 

Liknande trådar

Fritid Vi tänker oss kanske till Åland i slutet av augusti :). Ingen av oss har varit där, så vi tar tacksamt emot alla tips! Vad gör man, vad...
Svar
0
· Visningar
175
Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 941
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 507
Senast: Roheryn
·
Fritid Jag och min sambo ska åka till USA i september. Vi kommer, efter lite solsemester, att landa i Dallas och har sedan 3 veckor på oss att...
Svar
3
· Visningar
513
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp