Restriktion på försäkringen.. vad krävs?

Lenis

Trådstartare
Syrrans häst är en dyr sak & blev halt för ett tag sen. Inte mkt men hon markerade. Efter en behandling med injektion i leden tyckte vi hon blev halt igen så vi åkte & kollade men det var inget, hon hade bara blivit ömfotad efter skoning (man stirrar ju sig blind när hästen varit halt tidigare). Nu har agria skickat brev att de lagt in restriktioner på båda frambenen, så det inte ska ersättas vid skada!! Efter en sån skitsak liksom.. vet en triangelmärkt häst som fick restriktioner på det ben han triangelmärktes för, men det är ju en helt annan sak..

Tycker bara det låter så himla sjukt, eller är det jag som är ute & cyklar??

Sv: Restriktion på försäkringen.. vad krävs?

Har dom fått reda på nåt om hästen sen tidigare? Annars låter det konstigt.

Det hade jag definitivt bestridit skriftligen och krävt en godtagbar förklaring på! Om det rör sig om en dyrbar häst så hade jag nog t o m kopplat in en jurist för granskning av hur ert avtal ser ut, det är svårt att tackla bolaget på egen hand. Men det beror som sagt på hur dyrbar häst det gäller.

Min häst, som nu tyvärr inte finns i livet längre, behandlades under 4 år för återkommande hältor och ledbehandlingar och initiativet til triangelmärkning kom från mig, inte från bolaget.

En häst som jag ridit hade reservation på båda bakbenen pga. att hon var lite gallig i båda bak vid veterinärbesiktningen inför försäkringstecknandet. Denna reservation skulle gått att "få bort" vid ombesiktning vid ett senare tillfälle, men vi hann aldrig göra det innan hästen var halt igen och det visade sig vara en skadad minisk som inte skulle gå att göra något åt.....vi var tyvärr tvungna att avliva hästen :cry: :cry: :cry: :cry: och eftersom hon hade reservation på bakbenen och det var minisken i ett bakknä som var paj så fick ägaren inte heller ut några försäkringspengar, varken för behandlingar fram till avlivandet eller "livförsäkring"......lite surt eftersom detta var ett kanonfint sto med VÄLDIGT bra stam, men men pengar är inte allt, huvudsaken är ju att hästen slapp lida allt för mycket..... men ändå surt för ägaren :(

Liknande trådar

J
Träning I september köpte jag en häst. Jag visste inte vilken häst jag ville ha, var öppen för alla förslag, men jag ville iallafall ha en... 2
Svar
25
· Visningar
2 581

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka