Resultat unghästmönstring

FengurLaugar

Trådstartare
Jag hade med min 1 åring på mönstring igår (21/9). Han vann sin klass, 1 åriga hingstar, med poängen 7,61.

Min undran är då om det är bra poäng? Jag är inte så insatt i detta så jag har noll koll. Jag anmälde min lilla för skojs skull och då lyckades han vinna :) Men iallfall, är det någon som vet vad som räknas som bra, mindre bra, dåligt osv när det gäller unghästmönstring för islandshästar?

//Linda

Sv: Resultat unghästmönstring

På de unghästmönstringar jag varit på har hästarna bara delats in i kategorierna mycket lovande, lovande, medelgod och mindre lovande. Nina sätter poäng i sitt arbetsprotokoll men dessa får man inte se (om man inte tjuvkikar i sekretariatet :angel:).
Fick ni bara en slutpoäng (7,61) eller flera delpoäng? 7,5 brukar räknas som godkänt vid avelsvärderingar.

Sv: Resultat unghästmönstring

Slutpoängen var 7,61. Han fick olika delpoäng också,de flesta var 7,5 eller 8,0, nån 6,0 också tror jag.

Tack för svaret!

Liknande trådar

Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 407
Senast: shia
·
Avel Jag har tidigare avlat en del på halvblod men har ändrat inriktning till Islandshäst och har för avsikt att betäcka mitt 2-åriga sto som...
Svar
5
· Visningar
1 537
Avel För ca 2 år sedan fick jag upp ögonen för just rasen ardenner:love: Vore superkul att komma i kontakt med lite andra ardennerfreak om... 2
Svar
38
· Visningar
6 258
Senast: ac79
·
H
Hästhantering Jag tyckte inte att tråden passade klockrent in någonstans, så den fick hamna här. Flytta på den om den ligger galet! Här är mina... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 887
Senast: Honeypixie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka