Retrievertråden

Duktig! Jag har en sexkilos kanadagås i frysen som skulle behöva komma ut någon gång... hur lång tid tar de att tina, någon som vet? :)

De tar ju lite plats i frysen :D
Ingen aningen egentligen, men i den här temperaturen (15-16 grader) så i alla fall ett dygn?
 
Yes!
Idag stämde det :D 1:a pris i nkl!
B9184231-41E7-4ABF-BA13-C073B8F89846.jpeg
 
Ska utöka förrådet med dummies till apportkastaren tänkte jag. Vad är bäst att köpa? Vilka färger är lättast för dom att se? Ska man köpa dom som har ”svans” eller de som ser ut som en fågel?
Fram med era tankar och idéer. :)
 
Ska utöka förrådet med dummies till apportkastaren tänkte jag. Vad är bäst att köpa? Vilka färger är lättast för dom att se? Ska man köpa dom som har ”svans” eller de som ser ut som en fågel?
Fram med era tankar och idéer. :)

De ser vitt/ljust och blått bra :) rött, grönt och orange ser de som samma färg.
Jag gillar de med svans, de brukar också vara lättare för dem att se!
 
Det beror på hur vita dummiesarna är :D Men nej, det kan helt klart bli svårare för dem att se när det är mindre kontraster. Det finns ju tvåfärgade ”markeringsdummies”, men jag vet inte om det finns till apportkastare?
Jag tror de är tvåfärgade för att synas under de flesta förhållandena :)
Klurar på att köpa ett par vita och sen sätta på färgade band.
 
Jag å Asta förbereder oss för att starta vårat första WT. Ser vi framemot mot. :)

Vi har en del att träna på, hon är ju bara 14 månader, men man måste ju börja någonstans å det blir ju enda tävlingen i år - sen blir de träning hela höst & vinter för att förhoppningsvis kunna starta b-prov till våren. :D

Men hon är grymt duktig å mycket funkar riktigt bra får jag säga. Älskar att träna med denna hunden - en jäkla Ferrari :love:

rbvjLPI.jpg


2WkIWK3.jpg


bMBKJo0.jpg



Det kom en liten vindpust här om dagen :laugh:
kzB9LSP.jpg


RXqVXv5.jpg


:banana:
vSmqWeS.jpg

:love:
 
Jag å Asta förbereder oss för att starta vårat första WT. Ser vi framemot mot. :)

Vi har en del att träna på, hon är ju bara 14 månader, men man måste ju börja någonstans å det blir ju enda tävlingen i år - sen blir de träning hela höst & vinter för att förhoppningsvis kunna starta b-prov till våren. :D

Men hon är grymt duktig å mycket funkar riktigt bra får jag säga. Älskar att träna med denna hunden - en jäkla Ferrari :love:

:love:

Jag såg att vi startar samma WT, på lördag :) Många startande!
 
:nailbiting::nailbiting:
Det kommer gå toppen!
Hejadans:
:banana::bump::banana::bump:

Visst hade du en CC-hund?

Tack! Vi behöver all support vi kan få - det kan gå hur som helst, haha! Det blir ju debut för mig på b-prov eftersom jag alltid överlämnat det åt sambon på grund av dåliga nerver.

Gissar att du inte menar chinese crested? :D men nä, kennelnamnet börjar på K. :) tror du hittar det i något gammalt PM.

Edit: nu kom jag på vilket CC du menar! Rätt stad i alla fall, men fel kennel. :)
 
Tack! Vi behöver all support vi kan få - det kan gå hur som helst, haha! Det blir ju debut för mig på b-prov eftersom jag alltid överlämnat det åt sambon på grund av dåliga nerver.

Gissar att du inte menar chinese crested? :D men nä, kennelnamnet börjar på K. :) tror du hittar det i något gammalt PM.

Edit: nu kom jag på vilket CC du menar! Rätt stad i alla fall, men fel kennel. :)

Då ska vi hålla tummarna extra hårt :D
Jag vet precis hur det är att vara så nervös... Vi hade provgenomgång med domaren före starten i lördags, det lugnade mina nerver en hel del faktiskt :)

Nej, inte chinese crested :laugh:

Ja, men det vet jag ju nu när du säger det! Hon har ju den där supersnygga hanen :d
 
Tindra har osteochondros i höger bogled och ska opereras nästa vecka. Hon har gått koppelpromenader lääääänge nu, och det lär bli ännu mer efter artroskopin. Så vad tränar man med en ”vilande” hund, som förhoppningsvis får den att faktiskt vila en stund efter träningen men i alla fall inte varvar upp?

Vi har börjat lite med att låsa blicken på den dummy jag pekar på och att när hon sitter lägga en på var sida om henne och så får hon plocka upp den på den sida jag visar. Funderar på att det borde gå att få till en övning att ta en i taget och inte byta, men kommer inte riktigt på hur man kan lägga upp det.

Hon är 7 1/2 månad och har en liten tendens att tugga, eller snarare rulla dummyn när hon bär men håller fint när hon sitter. Tar gärna cigarrgrepp och älskar att bita i snöret och dunka boll/dummy/leksak i golvet så vi tränar utan ”kastsnören.
 
Tindra har osteochondros i höger bogled och ska opereras nästa vecka. Hon har gått koppelpromenader lääääänge nu, och det lär bli ännu mer efter artroskopin. Så vad tränar man med en ”vilande” hund, som förhoppningsvis får den att faktiskt vila en stund efter träningen men i alla fall inte varvar upp?

Vi har börjat lite med att låsa blicken på den dummy jag pekar på och att när hon sitter lägga en på var sida om henne och så får hon plocka upp den på den sida jag visar. Funderar på att det borde gå att få till en övning att ta en i taget och inte byta, men kommer inte riktigt på hur man kan lägga upp det.

Hon är 7 1/2 månad och har en liten tendens att tugga, eller snarare rulla dummyn när hon bär men håller fint när hon sitter. Tar gärna cigarrgrepp och älskar att bita i snöret och dunka boll/dummy/leksak i golvet så vi tränar utan ”kastsnören.
Jag har varit i samma situation och det var ett elände. Min huligan blev lite trött av att titta på folk så vi åkte och satt och tittade på torget osv. För mig var problemet att han hetsa upp sig när han inte förstod så det var svårt att introducera nya saker. Har ni gjort något nose work eller liknande? Korta spår gjorde honom lite glad åtminstone och lite nos övningar där han blev tvungen att söka lugnt.
 
Då ska vi hålla tummarna extra hårt :D
Jag vet precis hur det är att vara så nervös... Vi hade provgenomgång med domaren före starten i lördags, det lugnade mina nerver en hel del faktiskt :)

Nej, inte chinese crested :laugh:

Ja, men det vet jag ju nu när du säger det! Hon har ju den där supersnygga hanen :d

Ja, jag tror att jag kommer vara lugn när jag väl är på plats. Det har i alla fall varit så de senaste gångerna jag startat på WT, att det är värst veckan innan. :p Imorgon ska vi åka och träna med vilt tillsammans med uppfödaren också (hon startar på samma prov med kullbror till min yngsta) så vi kommer nog vara väl förberedda.

Precis hon. :D Fast han börjar ju bli lite till åren nu så den hon startar på lördag är nog den som hon tänkt ska axla hans mantel. Han är också superfin och djuuuupt foxröd. :love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
270
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Den andra blev låst, så vi fortsätter här :)
51 52 53
Svar
1 042
· Visningar
64 718
Senast: Vovve
·
Hundträning Min 4,5 månader gammal fralla tik håller på med mkt resursförsvar mot andra djur. Finns det mat framme och andra hundar i närheten hemma...
Svar
7
· Visningar
1 214
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Min hund opererades förra veckan och nu vill jag höra hur det gått för andra hundar med samma diagnos. (Helst bara lyckohistorier...
Svar
6
· Visningar
731
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp