Retriverkoppel med stopp men utan ’flex’

Ainon

Trådstartare
Jag håller på bli tokig sedan någon hund bet sönder mitt gamla retriverkoppel för hittar inget nytt likvärdigt.

Vill ha ett kortare retriverkoppel med stopp åt båda håll (dvs så ’strypeffekten’ kan begränsas samt stopp åt ’vanliga’ hållet så hunden inte kan få ut huvudet. ) samt att det ska var STUMT, vill inte att kopplet flexar öht.

Vad ska jag beställa?
 
Jag gillar paw of swedens retrieverkoppel, tycker själv inte att de flexar något. Har bara haft den vanliga varianten, dvs utan stopp.
 
Du skulle väl kunna kolla om det går att beställa ett "anderskoppel" med 2 stoppar. Eftersom han gör dem på beställning tänker jag att det borde gå.
 
Jag gillar paw of swedens retrieverkoppel, tycker själv inte att de flexar något. Har bara haft den vanliga varianten, dvs utan stopp.

Jag har ett sådant koppel, men varianten man spänner i ett annat halsband, och det är irriterande flex/rörelse i det. Kanske beror vilket snöre man väljer för är som att själva yttre delen rör sig ovanpå en kärna 🤔 har ett regnbågsfärgat.
 
Du skulle väl kunna kolla om det går att beställa ett "anderskoppel" med 2 stoppar. Eftersom han gör dem på beställning tänker jag att det borde gå.
Jag var inne där och kika, de som han kallar "valpkoppel" är retrieverkoppel fast med just stopp.
 
Jag håller på bli tokig sedan någon hund bet sönder mitt gamla retriverkoppel för hittar inget nytt likvärdigt.

Vill ha ett kortare retriverkoppel med stopp åt båda håll (dvs så ’strypeffekten’ kan begränsas samt stopp åt ’vanliga’ hållet så hunden inte kan få ut huvudet. ) samt att det ska var STUMT, vill inte att kopplet flexar öht.

Vad ska jag beställa?
Biothane flexar inte och är superenkelt att ha att göra med. Har precis beställt ett (till) från en som gör enligt önskemål.
 
Fått hem ett Anderskoppel, ok men inte nog styvt eg. Men får köpa något annat när det går sönder/tappas bort 😅
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
866
Senast: Tonto
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 748
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 060
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 674
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp