Rhino Wug Turnout vs. Rhino Original

Linnea_1987

Trådstartare
Vad är skillnaden mellan dessa två täcken? Det direkta synliga skillnaderna är ju såklart halvhalsen och v-knäppningen framtill, men finns det något som skiljer dem åt utöver det? Priset är inget att diskutera, då det endast skiljer några hundralappar.

Ni som har dessa täcken, vad säger ni?

Rhino Original (grönrutigt)

- Dubbla bogspännen & kryssgjordar
- Finns i 3 tjocklekar & 10 storlekar
- Front Leg Arch™
-1000 denier polypropylene yttertyg
- Klassisk orginalskärning

Rhino Wug Turnout (brunrutigt)

- Patenterad smart V-knäppning framtill
- Högt skuren hals
- Svansskydd och kryssgjordar
- Finns i 3 tjocklekar och 10 storlekar
- 1000 denier polypropylene yttertyg
- Leg Arch™

Sv: Rhino Wug Turnout vs. Rhino Original

Jag har det grönrutiga och älskar det! Min kompis har det brunrutiga och hon köpte det för att hennes häst är bred i bringan så täcken med halvhals ligger bättre på hennes häst.

Har du en häst med bred bog så kan halvhals skava.Så då hade jag tagit original.Men har den smal bog så hade jag tagit wug.Min ponny med bred bog får skav av allt med halvhals.

Jag har orginaltäcket och är kalasnöjd! Anledningen att jag valde orginal och inte wug var dels för att hennes Amigotäcken inte har halvhals och dels för att jag tycker att det gröna är snyggare!

Har aldrig sett en häst med skav som bara har HW täcken, så ur den synpunkten kan det nog kvitta.

Tänk bara på att Rhino är mindre i storleken än de andra HW täckena!

Anledningen till mina funderingar är att jag tänkte beställa båda då jag vill ha två stycken likadana, bra, fast olikfärgade täcken som man kan alternera emellan.

Hur ska jag tänka då jag väljer storlek? Är de mycket små i storlekarna?

Jag har ett Rhino Wug, men har faktiskt tänkt byta till Rhino Original till hösten när det börjar vara täckessäsong igen.
Endast för att min kuse har bred bringa och grymt hög/bred hals, manen skavs av vid halvhalsen och det gick knappt att spänna täcket framtill pga kombinationen hög/bred hals-bred bringa! :p Räckte liksom inte runt.
Har man en häst som inte står lika högt med huvudet i hagen och har smalare bogar så tror jag Rhino Wug är guld! (därför jag köpte det! ;) ) Farsans lite ädlare kallblod fick inget skav och hade bra med rörelsefrihet i sitt som hon hade i princip varje dag på vintern.

Ursäkta halv OT/trådkap, men ni som har Original, hur pass rymlig är den i halsskärningen?
Ser egentligen ganska smalt skuren ut på bilderna så jag undrar om jag kommer behöva köpa annat märke ändå! :(

Då ska vi se, har letat lite bilder, vet inte vilka vinklar du vill ha.
Jag har även ett Rhino plus, det blårutiga med hel hals.

Orginal:
HPIM2261.jpg

CIMG0656.jpg

Wug:
KnockOut106.jpg

KnockOut114.jpg

Du som har båda - upplever du att Originalen är rymligare i halsen (att det går att spänna ut mer) eller är det ungefär lika?

Finns ingen möjlighet att ändra inställningen i halsen då det är "fasta" spännen. Alla HWs täcken är skurna så att de ligger högre upp på halsen än andra täcken. Jag tror nog att orginalskärningen är rymligare än wugskärningen. Mitt klena fullblod har ett Rambo wugg och det sitter kanon på honom.

Mitt lilla hbl på 161 cm har 6.6 i sina Amigotäcken, men i Rhinot blev det lite litet. Tor att man ska ha en storlek större till Rhino.

Jag upplever att orginal är rymligare än wug.
wug sitter iaf bättre på mitt fbl, orginal är lite för stort, han får lite skav.

Tack båda för svar! :)
Lär bli ett original och en sån täckesförlängare man brukar kunna köpa till HW´s täcken(?) för säkerhets skull!

Har varit helinne på att införskaffa ett sånt här regntäcke, men på hemsidan är de inte alls lika snygga som t.ex detta!:confused:
Färgen och rutorna är helt annorlunda, det är mer av de orangea rutorna än de bruna.. och så är loggan omgjord också! ..här står det ju "horseware ireland", och på hemsidan står det "rhino" på båda sidor.. Jag vill ju ha täcket som det ser ut på bilden, är det omöjligt?:confused:

Ilandsproblem man har :angel: Men ändå:D

Är det här täcket köpt för länge sen, så att det är däför det ser annorlunda ut (och mycket finare!) ?

alla täckena har denna färgen:) det är bara på horsewares hemsida som färgen ser konstig ut.

Det står Rhino på ena sidan spännet och Horseware of Ireland på andra sidan! Färgen är mycket snyggare i verkligheten än på nätet.

ååh, vad bra!:laugh: då blir det definitivt köp:D
Tack! =)

Liknande trådar

Utrustning Ska beställa ett täcke som helst hade behövt komma igår, men vet inte riktigt vilket jag skja ta av dessa..? *Hjälp* Rhino Plus...
Svar
14
· Visningar
1 201
S
Utrustning Hade bestämt mig för att beställa ett Rambo Original with leg arches 200 gram. Men kollade nu på Rhino wug (brunrutiga) som jag velat ha...
Svar
3
· Visningar
906
Senast: Sandran
·
Utrustning det brunrutiga m halvhals ni vet. funderar på ett sånt, m 200g fyllning. men får inte hästarna avskavd man av halvhalsen ? Jag vill... 2
Svar
27
· Visningar
2 156
Senast: Emelie3
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka