Rhino wug turnout

Sv: Rhino wug turnout

Jag köpte "wug" stalltäcke till min quarter, har en rygglängd på 135 men eftersom de är bredare än normal hästen så tänkte jag att jag får nog ta en storlek större:), Slutade med att jag fick byta till storlek 150 eller om det blev 155 för att det skulle räcka över bogarna och nå runt rumpen..:o
Så jag tycker nog att de är små??!!
Men det spelar ingen roll iofs det sitter bra:smirk: och hon håller värmen i trailern:p
 
Sv: Rhino wug turnout

Quartrarna är ju lite annorlunda byggda, har för mig att jag har sett reklam för en speciell modell just för quartrar från HW.
 
Sv: Rhino wug turnout

Tack för tipset;)!!
Men jag köpte min täcken förra vintern och då fanns de inte..
Nu behöver hon inget!
 
Sv: Rhino wug turnout

Jag köpte "wug" stalltäcke till min quarter, har en rygglängd på 135 men eftersom de är bredare än normal hästen så tänkte jag att jag får nog ta en storlek större:), Slutade med att jag fick byta till storlek 150 eller om det blev 155 för att det skulle räcka över bogarna och nå runt rumpen..:o
Så jag tycker nog att de är små??!!
Men det spelar ingen roll iofs det sitter bra:smirk: och hon håller värmen i trailern:p

Kanske det som är den gemensamma nämnaren då, att de blir små på berda hästar men stora (långa?) på smalare hästar? :p
 
Sv: Rhino wug turnout

Snillen spekulerar:rofl::rofl::rofl:
Nej men faktum är att quartrarna är jääävligt hrrmm "fylliga":D
Allt kanar framåt.. Precis som en tröja över en öl-buk kanar uppåt:D
 
Sv: Rhino wug turnout

min häst är normal varken stor och tjock eller liten och tunn. :p Tycker ändå att täckena är små i storlekarna. Speciellt när man kommer upp i 140+ så känns dom mindre. Häst med stl under 140 verkar vara stora i storlekarna.
 
Sv: Rhino wug turnout

Framför allt tycker jag att de är trånga i bogen, och det gäller faktist till lill-skruttan(welsh) som fick ett i storlek 115, det är på håret att det passar i bogen..:confused:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag känner bara till HW men de har inte direkt täcket jag söker så nu vill jag gärna ha hjälp! Följande önskas: * LÄTT täcke med...
2
Svar
23
· Visningar
3 788
Utrustning Sliter mitt hår snart! Min häst fryser när det blåser, och blåser gör det mycket här. Han har mat, han är frisk, han är inte...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 299
Utrustning Har ni behövt gå upp i storlek på tjockare utetäcken från HW? Pållen har inte använt sitt 200 gs täcke på några år (sedan han var typ 5...
Svar
1
· Visningar
1 038
Senast: HannaZ
·
Utrustning Hej,jag ska nog få ett rhino wug 370g men har lite problem med storleken. Min pålle är 1,68, men min förra ponnys rambo supreme 420g...
Svar
3
· Visningar
900
Senast: Annie__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp