rid-regntäcke..

Shimzy

Trådstartare
fanns inte detp å h**ks innan?
eller finns de någon annastanns..?

ibland bara måste man ju rida i regnet å vissa de är abra å kasta på sig regnkläder å så funkar det men problemet komemr efter ridningen, när jag msåte täcka hästen och åka hem.. då är han ju blöt.. jag har inte möjlighet att täcka på ett äcke för att senare byta då ahn torkat..drömmen vore ju att ha det så, men ack.

så finsnd et inte rid-regn täcken som täcker hela hästen..eller ja ryggen halva halsen ..
har för mig det, men vart hittar jag dem?

tacksam för hjälp :D

Sv: rid-regntäcke..

Horseware har, kolla med www.stromsbergsgard.se dom håller på och säljer ut så du får maila för prisuppg. och kolla om det finns i din storlek. Men räcker det inte med ett vanligt ridtäcke?? :confused: Gör väll inget om hästen blir lite blöt på halsen?

Senast ändrad:

skall genast kolla deras sida.
nej de gör ju inget om man inte måste lägga på "dage-efter-täcket" efter ridturen.
vi har tyvärr inga täckes byten i vårat stall så jag måste lägga på de täcket kvällen före. oc villj u inte lägga på honom regntäcket för dagen efter när han är blöt på bogen osv..
:)

precis ett sådant menar jag!!
tack..oj va dyra dem var.. men nu vet jag att de finsn iallfall :D

eskadron har ett också.
Vet dock inte var det säljs, men det är fint :)

Jag har ett jättebra TM-täcke!
Det går fram till manken och bak över hela rumpan.

jag har ett horsewear skrittäcke, men det är ju inget jag rekomendrar att man rider på riktigt med, de är ju gjorda för skritt turer.

Vad gör det att hästen är lite blöt när du lägger på täcket, har man bra andas täcken spelar det ingen roll.

är de länge sedan du köpte det..för jag hitatr inga sådana nu på h**ks?
vill ha ett sådant!

känns inte bra å lägga på ett täcke på en blöt häst..
han har bogskydd och så för han får skav av täcket så känns bara itne snällt å slänga på ett åsdant täcke.
vill nog att om han är blöt får stå med ett mjukt och torkande täcke..fleece ull etc..

ridtäcken finns på hööks nu.

Horsewears täcken ger väldigt sällan skav o andas bra, annars kan du ju lägga på ett fleece eller ulltäcke ngn timme så han torkjar till, passa på att smörj lite grejer under tiden.

sånna som täcekr bogen oxå?
måste genast surfa in å kolla!
jo de är ju så jag gör nu, att han får stå och torka, men känns smidigare at itne behöva vänta på det..
tidspressat shema ;) haha

Men sköter ni inte mockning å sånt själv??Rid först, låt han stå å torka medan du fixar med allt det andra..

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 580
Senast: Shixle
·
C
Utrustning Jag undrar hur många det är här på buke som använder sig utav regntäcke nu när det regnar så himla mkt.. min häst är van att gå utan... 2
Svar
29
· Visningar
2 267
Senast: My Beauty
·
K
Utrustning Jag vet inte om den här tråden ligger rätt eftersom det är utrustning under ridning, men eftersom ponnyerna skall ridas och det är då...
Svar
17
· Visningar
1 445
Senast: Cilva
·
Hästvård Om ni orkar läsa det här så :bow: Mitt sto har problem av och till med ryggen efter att vi red omkull i jan -05. På senare tid har...
Svar
8
· Visningar
1 201
Senast: Carolrita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025