Rid tights

LiviaFilippa

Trådstartare
Jag har en fråga om rid tights om nån har tips om några bra som inte är så dyra. Det mest viktiga är att dom har mycket stretch så dom är lätta att ta på sig och sköna att ha även ifall man sitter länge tillexempel. Och helst ha bra fickor också. Och såklart pris värda och hålla bra och så!
Så om nån har några bra tips så får ni jätte gärna skriva det ❤️
 
Nu har jag inte någon egen erfarenhet i närtid, men Börjes brukar vara prisvärda och såg att de har nedsatt pris på flera ridtights. Kanske lönt att titta där?
 
Det finns jättemånga olika märken som säljer bra tights. Vilka man föredrar är lite smaksak😊
Mina favoriter är från Alequi. Jag tycker de är precis lagom i tyget och så har de lagom klistrig silikonskoning. Maya Delorez har också bra tights, de är väldigt mjuka och strechiga men deras silikonskoning är lite väl klistrig för min smak.
 
Jag älskar Maya Delorez men vet inte riktigt om de är rätt prisklass? Men har till och med bara deras vanliga leggings till vardags, minns inte när jag hade andra byxor senast förutom mjukisbyxor hemma 😅 Håller med @MiniLi att silikonet är klistrigt så jag hade inte velat ha helskodda.
 
Jag älskar Maya Delorez men vet inte riktigt om de är rätt prisklass? Men har till och med bara deras vanliga leggings till vardags, minns inte när jag hade andra byxor senast förutom mjukisbyxor hemma 😅 Håller med @MiniLi att silikonet är klistrigt så jag hade inte velat ha helskodda.
Jag rider bara i helskodda. Med MD blir det som sugproppar i rumpan🤪
Det blir sånt vakumljud när man rider lätt🤣
 
Jag älskar Maya Delorez men vet inte riktigt om de är rätt prisklass? Men har till och med bara deras vanliga leggings till vardags, minns inte när jag hade andra byxor senast förutom mjukisbyxor hemma 😅 Håller med @MiniLi att silikonet är klistrigt så jag hade inte velat ha helskodda.
Det låter bara bra tycker jag att dom är jätte klistriga så då kanske jag ska kolla på Maya Delorez! Och jag kommer ändå inte rida lätt så det spelar ingen roll.
 
Jag rider bara i helskodda. Med MD blir det som sugproppar i rumpan🤪
Det blir sånt vakumljud när man rider lätt🤣

Jag rider bara i helskodda MD och efter några tvättar blir de mindre klistriga 😊 Älskar dem och det ska nog mkt till innan jag byter märke.
 
Jag rider med helskodda Maya Delorez. Jag älskar dom. Även om dom blir mindre klistriga efter några tvättar så tycker jag att dom fortfarande är väldigt bra.
 
Jag tycker bäst om Alequi, har testat Maya Delorez som ju var supersköna, men de satt inte uppe på mig utan hasade ner lite, inte mycket - men sådär så jag störde mig lite (annan storlek hade kanske löst problemet?).
Alequi tycker jag är lika sköna i tyget, sitter uppe, och är lagom klistriga. Så de är mina favoriter :D
 
Inte lägre prisklass, men Ariat är riktigt bra, något fastare tyg oxå. Har även något par Spooks, dom är dock väldigt tunna och lite sladdriga i tyget.

Annars gillar jag oxå MD, men bara knäskodda. Helskodda blev för klistrigt som tidigare nämnts och de åkta ner när jag red lätt. Skulle kunna haft en storlek mindre, men jag avskyr när byxor sitter som ett andra skinn.
 
Inte lägre prisklass, men Ariat är riktigt bra, något fastare tyg oxå. Har även något par Spooks, dom är dock väldigt tunna och lite sladdriga i tyget.

Annars gillar jag oxå MD, men bara knäskodda. Helskodda blev för klistrigt som tidigare nämnts och de åkta ner när jag red lätt. Skulle kunna haft en storlek mindre, men jag avskyr när byxor sitter som ett andra skinn.
Okej dom är nog för dyra för mig för som Maya Delorez är ungefär max det dom kan kosta. Och jag vill ha så mjuka som möjligt så dom är sköna tillexempel om man sitter i bilen ganska länge.
 
Tack så jätte mycket för tipsen! Jag ska kolla lite mera noga på börjes och horze också men jag tror att det nog blir Maya Delorez. Och somsagt så jag kommer inte rida lätt eller nåt och det är nog bara bra ifall dom är jätte klistriga!
Men en fråga bara hur är storlekarna på dom? Det är ju XS S M och såna storlekar. Ska man ha sin vanliga storlek då eller är dom större eller mindre?
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 708
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
551
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 165
Senast: gulakatten
·
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 678
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring - igen
  • Vackraste hundrasen
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp