Bukefalos 28 år!

Rida efter klippning..

S

Speedster

Det är väl ingen fara att rida hästen direkt efter klippningen?? Ska åka å klippa hästen och tänkte då passa på att rida i ridhuset.
 
hehe ja de e klart.. kan bli lite jobbigt att rida en pleggad häst :D
 
Precis :D
skrev så för man vet ju inte vad det finns för nötter här inne som kan få för sig saker..Och tro att det är fritt fram även då :crazy:
 
Visst kan du rida direkt efter klippning.
MEN vad du bör tänka på är att borsta hästen EXTREMT noga efter klippningen! Det fastnar nämligen oftast massor av yttepyttesmå hårstrån i pälsen och har du otur kan dessa små hår orsaka rejäl hudirritation...

Själv brukar jag i princip alltid duscha mina hästar direkt efter klippningen just för att bli av med alla dessa hårstrån. Och iom att de ä rklippta så torkar de på nolltid. :)
 
Mina hästar brukar bli tokpigga efter klippning, speciellt fjordan. :D
Annars är det ingen fara... ;)

Se dock ovanstående ang. små håren som kan irritera.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Är det någon som har tips på turridningsställen som också passar vana ryttare? Är så himla sugen på att få rida ut men det känns som...
2
Svar
24
· Visningar
579
Foder & Strö Som rubriken lyder. Ska knappa hem linfröolja till mina boys, lutar åt den från Gunnarshögs. Har gett av Eclipse Biofarm å Emin förrut...
Svar
8
· Visningar
522
Övr. Hund Söker ett smidigt ihopfällbart trimbord att använda både vid klippning och badning. Gärna höj och sänkbart. Tänkt att använda till...
2
Svar
21
· Visningar
970
Senast: ufot
·
Hästvård Vi har stött på lite funderingar med vår häst. Han har varit spänd i ryggen och behandlades för detta. Veterinären var inte orolig utan...
Svar
0
· Visningar
406
Senast: slant98
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp