Bukefalos 28 år!

rida med back on track?

F

fonen

är de en bra ide att rida med back on track paddarna?
brukar alltid linda benen med en vanlig padd under för ett bra stöd, men har hört att man kan ta BoT paddarna istället för hästen blir mjukare, skaderisken minskar ännu mer?
eller är de ingen större skillnad?

om man nu skulle rida med dom, är de bra att ta linement på benen efter endå? ja brukar alltid ta radital linement på efter träningen..eftersom ja inte har möjlighet att linda benen under natten.
 
Sv: rida med back on track?

Jag tycker största fördelen får man om hästen haft dem i hagen innan man ska rida, och sen bukar jag rida med dem också och ta av dem nån timme efter ridturen.

Hästen känns markant mjukare bak (han har lite krämpor) då än om man bara sätter på dem inför ridningen.
 
Sv: rida med back on track?

Tycker du inte att BoT paddarna blir väldigt stora?

Annars kan de väl knappast vara nåt fel i att linda med dem.
 
Sv: rida med back on track?

jag har BoT paddarna på innan ridning som han går med i hagen.
Fundera på hasskydden är det någon som har provat dem?
Min polle är väldigt gallig och stel
 
Sv: rida med back on track?

jag har dom paddarna som är mindre..inte dom jättestora..vet inte storleken men dom är som vanliga ridpaddar.

att ha på dom en stund innan och under ridningen låter som en bra ide..brukar endå ställa in min häst nån timma innan ja rider..så kan ju sätta på dom redan då han kommer in.

ja kan inte ha dom i hagen för hagen är väldigt blöt just nu..

ja har en kompis som har hasskydden och dom funkar jättebra..skulle ja med vilja ha om ja hade råd.
 
Sv: rida med back on track?

ja vet inte riktigt..har inte mätt..vet inte riktigt hur man bestämmer storlek? var mäter man någonstans?
 
Sv: rida med back on track?

Bra fråga? ;) Jag vet inte var man mäter, men jag har ett vänsterskydd i storlek S till salu ;P
 
Sv: rida med back on track?

Jag skulle inte ha paddar vid ridning. Kan finnas risk för överansträngning, hästen gör lite mer än den klarar. Hellre ha de före och speciellt efter.
 
Sv: rida med back on track?

Om jag inte har helt fel för mig så hade väll Helen Lundbäck de små paddarna till Mynta när hon red henne.

Och det har kommit benlindor nu också, de kostar ca 300kr st, såg de nu i helgen, det va tjock fleece längst in, och elastisk längst ut.
 
Sv: rida med back on track?

ja tror min häst har M..annars så hade ja gärna köpt de.
 
Sv: rida med back on track?

jo ja vet men ja har inte råd att köpa dom, och de borde ju funka lika bra med paddarna som benlindorna..samma funktion..
 

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
935
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
926
Senast: Scata
·
Utrustning Hej! Jag ska börja ha back on track stallbandage på nätterna på min häst. Men har inte hunnit köpa än. Jag har back on track paddar som...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: LilaTiger
·
Utrustning Man blir ju gärna lite shoppningbenägen när man har en häst med problem som man tror sig kunna förbättra på så sätt, men jag vet att det...
Svar
12
· Visningar
2 064
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp