Bukefalos 28 år!

rida tidigare tävlings/träningsponny bara i skogen?

K

kakankakan765

har börjat fundera på en sak.

jag har en välutbildad ponny som tidigare tränades och tävlades till största delen.
han har placerat sig lb inom hoppning och dressyr men är antagligen tränad högre.

i stort sätt så red dom honom mest på banan och var ute och tävlade med honom.

sen köpte jag honom, och jag rider i princip bara i skogen.

långa skogsrundor rakt fram ,jag rider honom sällan i form eller hittar på något ute utan rider nästan bara rakt fram.

har funderat på hur han upplever den här förändringen i ridningen?
vad tror ni?
skulle jag ha en riktig skogshäst istället, jag började fundera på de här nu när en bekant börjat rida honom en del och hon rider mer dressyr pass eller hoppar honom.

och han går så fint och hoppar så glatt.
 
Sv: rida tidigare tävlings/träningsponny bara i skogen?

så länge övriga behov som foder, hovslagare osv är tillgodosedda kan jag inte se vad som skulle vara skadligt med skogsturer för tävlingsponny.

För ponnyns skull spelar det säkerligen kvitta.

Om du vill kan du ju låta din kompis eller vad det var rida honom lite iblan för omväxling. Om inte annat så har DU en perfekt ponny att lära dig hoppa på och rida dressyrkrumelurer. (Om du nu inte låter bli av ointresse)

Lycka till.
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 617
Senast: Fiorano
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 034
Senast: Miingla
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 007
Senast: linlar1
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 157
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp