Bukefalos 28 år!

Rida till 20-åring?

Sv: Rida till 20-åring?

Men du bara för att man inte skriver att ägare säger si å så så behöver ju inte det betyda att medryttaren skiter i ägarens tycke och bara gör lite som den vill. Är mer undrande till varför ägaren ens låtit sin häst ridas i en ogynnsam form. Mkt bra initiativ av ts att försöka iaf få lite mer lösgjordhet. Trist att en del alltid ska vara så negativa. Hästen är väl ändå inte död än :p...
 
Sv: Rida till 20-åring?

stretscha hästen, arbeta mycket i skritt träna på att flytta in och ut baken, fram och bakdelsvändningar skänkelvikningar ja man kan lösa upp en stel häst väldigt bra genom att enbart skritta.Vilket passar en äldre häst.. fast själv anser jag inte att 20 är gammalt för en häst snarare lite äldre=)

Men det jag mest tänkte var att du skrev att du inte ska rida hästen efter 6 månader. Då är ju allt ditt arbete bortblst sedan så länge ägaren inte ska fortsätta och underhålla ditt jobb sen?

Jag ser iof inge fel i att man har en häst och bara rider ut rakt fram.. alla har vi häst på olika villkor och alla har vi olika intresse av ridning.
Så man ska inte dömma skogsmulleägaren som bara rider ut i skogen rakt fram och aldrig jobbar sin häst. Det dör inte en häst av eller lider eller tar skada av alls.

Men visst är det mer vanligt att vi vill rida och träna och tävla med våra hästar än att man köper en för enbart skogsturer och allt som är udda är läskigt=)

Men i detta fall skulel jag inte ge mig in i att börja jobba hästen OM det är som du säger att du sedan ska sluta efter några månader och hästen då återgår till sitt stela .
 
Sv: Rida till 20-åring?

*KL*
En liten rapport: jag har inte ridit hästen så mycket men idag fick vi ett genombrott. Lååång fin hals, relativt höjd rygg men rumpan är fortfarande lite låst. Dock börjar han släppa där med och vi fick till några riktigt, riktigt fina steg i trav med både takt och form och i skritten var han en helt ny häst att sitta på :laugh:.
Kommer dessutom antagligen att fortsätta rida honom även efter den tänkta tiden så vi får se hur långt vi kommer. Det märks att han verkligen tycker att det är skönt när vissa spänningar släpper :).
 

Liknande trådar

Islandshäst Vad har ni för mål till nästa år? Vad är det ni skulle vilja uppnå? Har ni delmål och "slutmål"? Mina mål för 2016 är att få min goding...
2
Svar
24
· Visningar
6 435
Senast: kryddelydd
·
A
Ridning Min pålle är pigg, stark men samtidigt känslig. Han älskar fart och fläkt men ibland vill jag kunna jobba honom ordentligt, vilket känns...
Svar
8
· Visningar
1 547
Senast: Karoliina
·
Hästvård Min häst, SWB född 2004, ser ibland knackig ut i vänster bakben när hon går i vänster varv, och jag blir inte riktigt klok på vad jag...
Svar
14
· Visningar
2 529
Senast: TeamVM
·
Hästvård Som många säkert vet så har jag en kallblodstravare(9 år), dock aldrig travtränad eller startad men körd med speedcart dom första 4...
Svar
17
· Visningar
1 575
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp