Rida ut för mig är att rida ut i skogen, offroad, stigar, skogsvägar, grusvägar, vägar som leder till grusvägar. Det är så jag alltid ridit ut iaf. Jag har aldrig stått i stall med tävlingsfolk heller utan enbart skogsmullar. Anlagd slinga eller liknande i anslutning till gården tycker jag inte känns som uteritt.
Är också min definiton av att rida ut.
Offroad knöliga stigar och några piskrapp av trädgrenar i ansiktet 🤣
 
Rida ut är för mig allt som är utanför ridhus och paddock.
Möjligen kanske jag skulle tveka på några hundra meter anlagd slinga bakom stallet, eller liknande. Men här finns inget sånt.
 
Allt utanför ridhus/ridbana. Men skriver inte uteritt på schemat om jag skrittar fram/av runt ängarna och passet främst är dressyrjobb på bana.
 
Uteritt för mig är när jag rider i skog och mark i syfte att ge hästen en variation från träningen i paddock eller ridhuset. Sö jag tänker att uteritt är för att ge hästen får en varierad träning utomhus t.ex. klättring för att stärka och bygga muskler eller träna galoppintervaller eller liknande.
 

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
701
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 246
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 162
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
2 861
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp