Ridbana...

IvoryTower

Trådstartare
Jag håller på att bygga en ridbana, en billig, enklare modell. Kom i kontakt med vägverket igår och de håller på som bäst att köra ut sk schaktmassa( nåt sandaktigt som finns nere i backen) nu. Fjärde lasset kom precis nu. Men hur mycket behöver man egentligen, rädd att jag kanske drunknar i sand.....
Tillägga är att jag får det gratis och min ridbana var en katastrofal gräsbana innan som var mer ojämn än hagarna.
 
Vet att jag pratar med mej själv... :banana:
Sjätte lasset kom nu!!!! Kör de på ackord!?!
Jag kommer få en guldfärgad ridbana!
Är det stenmjöl som inte fryser på samma sätt som andra material? Kam man lägga ett lager av det ovanpå sen när allt satt sej? :confused:
 
Efter tolv lass fick det inte plats mer. :banana: Om jag fattat rätt så får Vägverket tydligen betala när de kör bort sånt annars. Klart att de blev jätteglada när jag ville ha och dels var det närmare till mej. Är det vägarbete i närheten av dej nångång så fråga dem. De som körde hit sanden tyckte du var för långt bort och hade för vag adress... :D
 
Jag var intresserad av sådan sand men blev avrådd då det hade legat på vägarna ochinnehöll en massa bly och annat onyttigt från bilavgaser. Hoppas att ditt inte gör det.
 
Lyckost. Tur att det inte var vägsand. Skicka gärna upp ett par lass med posten till mig eller varför inte SMS a det till min mobil..... :D
 
Visst, men tänk på att placera mobilen på rätt plats när det är dags...
Det vore ju tråkigt att råka bli hemlös om du skulle befinna dej på fel plats. Jag menar, vem vill ha flera ton sand i sängen t ex... :D
 
Hej måste bara fråga för jag ska oxå anlägga en ridbana som inte ska bli alltför dyr.
Hur tjockt med schaktmassa har du lagt? Och kommer du bara å lägga stenmjöl sen ovanpå??
Tacksam för ALLA tips!! :banana:
Mvh Veronika
 
Eftersom min gamla "ridbana" var lägre på ena sidan har jag ca 15-20 cm på ena sidan och ca 50-60 cm på andra så nu är den ganska jämn. Utav det blev den inte "sumpigare" på ena sidan som jag trodde. Och eftersom den är upphöjd så rinner ju vattnet av bättre.
I torsdags regnade det verkligen mängder och det var vatten pölar överallt utom på ridbanan!
Det där med stenmjöl vet jag inte riktigt hur jag ska göra, men först får nog banan se till att sätta sej ordentligt.
Men jag har fått en jättebra bana till priset av 0 kronor och det är jag jätteglad över...
:bump:
Mvh Malo
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 218
Anläggning Jag står i ett stall där vi har en mycket gammal ridbana. Nu har vi börjat fundera på om det går att fixa till ridbanan. Jag har läst...
Svar
1
· Visningar
1 475
Senast: warg
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 212
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 862
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp