Ryver

Trådstartare
Jag har en hage med MKT torr, plan och fin gräsmark. Hade tänkt göra en liten mkt enkel ridbana där. Inte dränera, bara stängsla in.Har ni några tips på hur man kan få bort de små "knögglor" som finns i marken? Eller är det bättre att kanske fräsa upp det lite så man får jord/sand istället för gräs? Vill ha det ganska fast, då jag tränar mkt tölt. Någon som lagt stenmjöl direkt på gräset? Hur tjockt i så fall? Tanken är att kunna rida vår/sommar.

Sv: ridbana?

Nu hade vi iofs dränerat för vi tänkt lägga ridbana, efter ca 3 år då det varit hage där under tiden lade vi på enbart stenmjöl, ca 15cm sen packade vi och lade på kanske 6-7 cm till, som vi bara jämnade till, den sandbanan är bra än idag efter 4 år, vi sladdade den ibland med 4-hjuling med minisladd bakom.

vi bor inte kvar där idag, på nya stället har vi gjort ännu en sandbana med stenmjöl dock med "ordentligt" underlag, tycker själv att stenmjöl är bra att rida på.
mvh jumanji

Sv: ridbana?

Nu hade vi iofs dränerat för vi tänkt lägga ridbana, efter ca 3 år då det varit hage där under tiden lade vi på enbart stenmjöl, ca 15cm sen packade vi och lade på kanske 6-7 cm till, som vi bara jämnade till, den sandbanan är bra än idag efter 4 år, vi sladdade den ibland med 4-hjuling med minisladd bakom.

vi bor inte kvar där idag, på nya stället har vi gjort ännu en sandbana med stenmjöl dock med "ordentligt" underlag, tycker själv att stenmjöl är bra att rida på.
mvh jumanji

Hej
Jag vill också veta....:banana:
Hur packade ni? Själva på något sätt eller hyrde ni in en gubbe med vält eller så?

Liknande trådar

Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
1 404
Senast: Lars L
·
Anläggning Stallet där jag har hästen uppstallad har en ridbana som egentligen är alldeles för djup och lös. Stallägaren har haft ute...
Svar
14
· Visningar
3 613
Senast: ufot
·
Foder & Strö Vår C-ponny fick fång i början på mars, har stått på box till slutet på april och därefter i en sjukhage på ca 12x12. Nu efter sista...
Svar
3
· Visningar
1 535
Senast: MayGrace
·
Gnägg Hej kanske blir en luddig tråd! Och hoppas jag lagt den under rätt prefix :) Jag har inga planer på att köpa ridhäst igen, i alla fall... 3 4 5
Svar
96
· Visningar
10 900
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka