Ridböcker för mindre barn

FadeAway

Trådstartare
Vad finns det för skojigt? Döttrarna är 3 & 5. Äldsta dottern har ridit i 1,5 år och yngsta vill börja men inväntar rätt ålder.
Tänker primärt lätta faktaböcker. Teorilektionerna på ridskolan ger tyvärr ingenting. Har inget problem att köpa rätt bok men vill att det ska vara pedagogiskt och inte innefatta allt. De är som sagt små och vettigt information är sadla, borsta, tränsa snarare än hästens historia och dylikt.

Försökte med de böckerna man läste själv som barn men insåg att både "Jag älskar hästar" och Amanda-böckerna hade på tok för mycket text.
 
@FadeAway jag har gett till en i släkten som har ett barn som börjat rida Börja rida med Sigge-böckerna, det finns en Börja rida med Sigge:borsta och skritta och en Börja rida med Sigge;rida lätt. De är skrivna av Lin Hallberg och Margareta Nordqvist.

Det är böcker som innehåller både berättelse och fakta och har fina bilder. Du kanske får vara med och läsa texten iallafall för den yngsta då rekommenderad ålder på böckerna är 6-9 år.Jag har inte studerat böckerna i detalj men min släkting är fem år och gillar böckerna skarpt har jag iallafall fått höra från föräldrarna (som också lärt sig en del själva, de har aldrig ridit själva) och innehåller sånt som att tränsa, sadla, borsta, varför ridbanan har bokstäver o.s.v.
 
Senast ändrad:
@FadeAway jag har gett till en i släkten som har ett barn som börjat rida Börja rida med Sigge-böckerna, det finns en Börja rida med Sigge:borsta och skritta och en Börja rida med Sigge;rida lätt. De är skrivna av Lin Hallberg och Margareta Nordqvist.

Det är böcker som innehåller både berättelse och fakta och har fina bilder. Du kanske får vara med och läsa texten iallafall för den yngsta då rekommenderad ålder på böckerna är 6-9 år.Jag har inte studerat böckerna i detalj men min släkting är fem år och gillar böckerna skarpt har jag iallafall fått höra från föräldrarna (som också lärt sig en del själva, de har aldrig ridit själva) och innehåller sånt som att tränsa, sadla, borsta, varför ridbanan har bokstäver o.s.v.

Biblioteken häromkring är de utlånade på men får reservera dem.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
12 140
Senast: Badger
·
Övr. Barn vet inte ens riktigt vad jag vill med detta eller vad jag egentligen vill skriva, me. Behöver nog bara skriva av mig... Jag har mått...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 111
Senast: Treo
·
K
  • Låst
Övr. Barn *Liten spinn-off på hönsmammatråden...* När mina barn är och rider lektion (haft två bonusdöttrar i nybörjargrupper hittintills...
Svar
19
· Visningar
1 444
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp