Ridbyxor eller "rid"kalsonger till nybörjare (kille)?

Jag har hört samma. Kalsonger utan ben som sitter åt lite så att man kan lägga paketet där det är ur vägen.

Det tokiga är att det då kan skava i ljumsken i stället och bli som skavsår. De har sen en förmåga att vara svårläkta i den miljön.

Nja, det räckte med en snabb marknadsundersökning i form av att kika på hur många pungutrustade ryttare det fanns på ridskolan för att inse att just detta kanske inte var en idé jag skulle kunna bli rik på... :)

Säg inte det, inte rik kanske. Behovet finns men förnekas ständigt.
Karlakarlar som minsan tål nån kläm då och då.
Fjantigt är vad det är om det går att undvika!

Säg inte det, inte rik kanske. Behovet finns men förnekas ständigt.
Karlakarlar som minsan tål nån kläm då och då.
Fjantigt är vad det är om det går att undvika!

Men alltså, är pungkläm verkligen relevant för ryttare som rider regelbundet?
Jag har ridit i snart 20 år och kan minnas två gånger jag klämt pungen. Bägge dessa i början av min karriär.

Men alltså, är pungkläm verkligen relevant för ryttare som rider regelbundet?
Jag har ridit i snart 20 år och kan minnas två gånger jag klämt pungen. Bägge dessa i början av min karriär.

Är väl fantastiskt att du är utrustad på det viset att du klarat dig så bra!
Jag lyckas då och då komma i kläm, men inte lika illa som förut. Men hur bra det är i längden går att fundera på.

Var ju ett jädra tjatter på nödvändigheten och att det minsan profiterades osv när sport-bh började marknadsföras. Misstänker att även med det så är det många som inte är utrustade så att där är ett problem, men för dem som det är det är varje hjälp att minska det värd att prövas. Är ganska säker på att så är fallet med detta med.

Alltså självklart, finns problemet så ska man försöka hitta en lösning!
Jag har nog ingen bra på lager, men jag ska fundera!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka