Ridbyxor för någon som är lång och smal...

K

Kiddo

Finns det något ridbyxmärke som har lite längre ben och lite smalare midja? Har normalt 34/36 (alt. 28/34 eller däromkring om det är tumstorlekar) i storlek - beninnerlängd ~85 cm. (175 lång, 47 kg.) - men fick köpa 40 när jag köpte ridbyxor senast (CRW Exclusive) för att få det att gå ihop någorlunda med benlängden, med följden att midjan blev redigt för stor så att morsan fick sy in. Hjälp?
 
eurostar e superbra. långa å smala tycker jag. jag är 172 väger 45. dom sitter bra på mig. jag köper dom i barnstorlek som finns ända upp till 176. dom sitter bättre. väldigt sköna och bra byxor förövrigt. :)
 
Hej jag har samma problem!Alla ridbyxor e ju korta i benen ju :(
Men jag har ett par från Mountain Horse som har väldigt långa ben!passar mig väldigt bra som har en grenlängd på 86 cm :crazy: :D
 
Eurostar har långa ben!! smala också, har dock blivit för tjock för mina,,,, dom är jätte tighta nu... :crazy: måste banta!!! :p
 
Oj, jag förstår att du har problem! Jag är också 175 men väger ändå 60 kg och har ÄNDÅ stora problem att hitta byxor! Och jag tycker inte ens att jag är supersmal, bara normal... Dom billigare byxorna är hopplösa, men jag har ett par dyra Cavallo som sitter perfekt :). Synd bara att man inte har råd att köpa nya emellanåt :crazy:. Någon som har tips på shortchaps som kan passa? Om jag hittar ett par som är nog tighta (oftast storlek S) så slutar dom efter halva benet. Jättesnyggt - not.
 
Har oxå problem med det :crazy:
men jag gjorde så att jag köpte ett par som var stora men höga och gick till min sadelmakare och fick dom insydda :D
 

Liknande trådar

Utrustning I hästsporten, och överlag, ska man helt vara en smal, lång tjej när man ska leta kläder. Hemskt gärna i juniorstorlek! Men vi vet väl...
2
Svar
21
· Visningar
7 040
Senast: HannaZ
·
Utrustning Hej! Jag har ett par ridbyxor som jag köpte precis när jag skulle börja rida, för ett halvår ca. alltså. Nu har dom tänjt ut sig rejält...
2
Svar
36
· Visningar
4 661
Senast: Millz
·
Utrustning Hej! Letar som en galning efter ett par ridbyxor som passar mig, har väldigt smala ben, storlek 23-24 i jeans och 32-34 i längden. Och...
Svar
1
· Visningar
2 286
Senast: fetange
·
Utrustning Hej kära Bukefalister! Jag är på jakt efter några par nya ridbyxor, men hittar inga som riktigt verkar passa mig :( Jag har en...
Svar
12
· Visningar
3 506

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp