Ridbyxor från Horze

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare josse_horsefreak
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 841
J

josse_horsefreak

Hej, vad tycker ni alla där ute om ridbyxor från Horze. Är dom ok att rida i?
Tänkte nämligen köpa ett par billiga ridbyxor och Horze är en av affärerna närmast mig förutom Hööks då. Kollade i katalogen och tycker ridbyxorna ser rätt snygga ut, dom ser också ut att vara rätt smala vilket passar mig. Hur är dom i storlekarna?

Kan också säga att jag tänker önska mig ett par Pikeur i födelsedagspresent/ julklapp (har redan läst om hur bra de är ;))

Sv: Ridbyxor från Horze

Jag har ett par, Horze Active eller något heter dem.
Jag provade inte byxorna när jag köpte dom, utan det fick en kompis göra. De satt inte så bra i grenen utan hängde i början när man satt i sadeln. Det är lite svårt att förklara..
Efter första tvätten satt de kanon och de har alltid varit mjuka och fina. De tappar inte heller färgen efter tvätt eller blir noppriga - vilket är jätteskönt.

Jag tycker att det var en ridbyxa som var värd sitt pris. :)

Jag snålade när jag gick upp i vikt. Jag ville inte lägga pengar på bra ridbyxor när jag iaf tänkt gå ner fort igen(om jag gjorde det är en annan femma:P). Jag köpte några från Horze på rean. Det var de sämsta ridbyxor jag haft. Själva tyget är mjukt och skönt om än att det ser lite billigt ut. Men de har snålat med skoningen(helskodda) så att man inte kommer ner i sadeln ordentligt utan att dra upp byxorna en decimeter eller två på låren. Så det korvar såg i det grövsta på utsidan av benen.
Jag har någon kompis som har sånna med. Hon avskyr dem också.

Nu har jag tack och lov krympt ur mina. Och det blir inga Horze igen för mig.:crazy:

jag har några ridbyxor Från horse dom är jätte bra !:laugh: Tycker verkligen du ska köpa ett par:)

Jo, jag tänker nog köpa ett par om jag hittar några som passarr, ska åka och prova på söndag. :) Kommer nog inte köpa helskodda isf, tycker inte så mycket om det i vanliga fall.
Vill nog helst ha ett par tygskodda.

Jag har två par tror jag. Dom är bra tycker jag! Håller dock inte så länge, kanske 4 månader, men då rider jag flera hästar om dagen också ;D De sitter jättebra på mig iallafall :D

Jag upplever de som normala i storlekarna :)

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 299
Senast: Silje
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 848
Senast: Squie
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
564
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka