ridbyxor i större storlekar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare dr.pepper
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 3 418
D

dr.pepper

hejsan jag har problem att hitat ett par passande ridbyxor har testat beställa både hööks och börjes största 46 och dom blir får små i midjan jag vill ha stretchiga och sköna ridbyxor har normalt 44-46 på lindexjeans med stretch. kan någon hjälpa mej?
vill inte lägga ner en förmögenhet heller på ridbyxor.
taclksam för svar

Sv: ridbyxor i större storlekar

Finns en tråd tidigare som handlar om just större storlekar ridbyxor (trådskaparen efterlyste strl 48). Kanske kan du hitta något där (använd sökfunktionen)

Jag har en kompis som har samma problem, hon fick köpa herrstorlekar.
Värt att prova i alla fall.

Har du provat Börjes superstretchiga.Där får jag gå ner en eller två storlekar för att inte drunkna!

Jag är till vardags storlek 50/52, dvs det finns inga ridbyxor.

MEN, jag köper Mountin Horse Isolde storlek 48, finns gott om plats i dom, plus att dom verkligen är stretchiga, hela 10% av det strechiga materialet.
Dessutom håller dom länge och ser fräscha ut tvätt efter tvätt.

Marita

Gå in till din lokala privara ridsportsbutik & prova Jacsons ridbyxsortiment.
Jag har normalt strl 50 med kraftiga lår & drar lätt på mig ett par av deras i strl 46, dom är även i utmärkt kvalitè.

Jag köper Börjes billiga helskodda, de är jättestretchiga och alla jag haft har töjt sig/blivit förstora efter ett tags användning..

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 557
Senast: LiviaFilippa
·
Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en större handväska. Har flera små men har tröttnat på att antingen ha ryggsäck till jobbet eller liten handväska...
Svar
19
· Visningar
1 451
Senast: Mirre
·
Utrustning Jag skulle behöva en ny stalljacka inför vintern och funderar över var jag ska leta för att hitta en som funkar när man ser ut som en... 2
Svar
22
· Visningar
2 599
Senast: minimal
·
Utrustning Jag undrar vad folk tycker om olika ridbyxor. Själv kan jag inte rida i skodda byxor alls! Helskodda byxor är hemska, jag kan inte sitta...
Svar
19
· Visningar
2 926
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Blandraser och renraser