Ridbyxor-långa

grodan21

Trådstartare
Är det någon som har tips på långa ridbyxor? Har ett bra från pikur, men just nu håller inte riktigt ekonomin för att lägga +1500:- på ett par ridbyxor. Helskodda eller oskodda spelar ingen roll!

Sv: Ridbyxor-långa

mountain horse har en modell med extra långa ben som inte är så dyra. De är de längsta jag har hittat till mig själv. (och väldigt sköna). Minns dock inte vad modellen heter. Köpte mina på Granngården.

Är det någon som vet hur långa Whitiker byxorna är? Tycker dom är så snygga!

Whitaker byxorna tycker jag är väldigt långa, jag är själv ca 178 och dom är perfekta till mig! Och dom är såååå sköna! :) Kan jag verkligen rekommendera!

Så bra! Är också 178cm lång. Vilken storlek har du på vanliga byxor? Har 34tum i längd själv.

Jag har sett vissa som rear ut sina Pikeur Lugana, deras billigaste modell för 800 kr, då de utgår. Det kanske vore något? :)

Jag är själv lång, närmare 180 cm med långa ben och har 72 i mina Pikeur Lascara, i kortste laget, men det funkar :)

Det är den modellen jag har. Men jag rycker att det knakar väldigt i sömmarna när jag har dom på mej, även fast dom inte är för små. :(

Jag är 177 (med lååånga ben) och mina Whitaker, helskodda, är dessvärre inte långa alls. Kardborren hamnar dessvärre nästan 15 cm från fotknölen, och är således inte alltför bekvämt tyvärr. Men de är så snygga att jag använder de iallafall. :p

jag har ett par Jacson jag köpte i ullared för 300:-, marin blå helskodda. jodpur-modell. jag är 170 cm lång och har rätt långa ben, men de var ändå snäppet långa för mig, minns jag rätt så sydde jag upp dem 5 cm eller nått.:) har ingen bild eller så, är inte hemma men byxorna är hemma.:p

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
222
Senast: sweep
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
552
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 415

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Svullet ben
  • Rida hästen i form + lat häst
Tillbaka