ridbyxor om man är smal...

Lilla_Gubben

Trådstartare
Är det någon som har bra tips på märke att titta på om man är ca 170 lång och väger typ 45kg... min systerdotter har alltid haft svårt att hitta ridbyxor, då hon naturligt är väldigt smal och rak i kroppen. Nu när hon tänkt börja rida lite igen, så är det ännu värre än när hon var yngre, för tydligen så måste man ha former, dvs rumpa och midja, när man börjar dra damstorlekar. Sist hon red hade hon sina byxor från när hon var 13-14, passade i midjan, men slutade strax under knät... Så tips om bra märken/modeller tas tacksamt emot.

Sv: ridbyxor om man är smal...

Funkar inte barnridbyxor 170cl?
Annars, pröva herr? De har ju naturligt mindre höfter...
Rena gissningar, inte mitt största problem direkt... Snarare tvärtom;)

Min kompis som är väldigt smal har whitaker. Dom sitter inte slimmade men hänger inte överdrivet. Pm:a om du vill ha bild!

Horze har ridbyxor "smal modell" har jag för mig. Alltså en ridbyxa som är gjord för långa och smala ryttare :)

Jag har samma problem. 172 lång och väger 50 kg. Mina vader är ca 33 cm i omkrets. Jag hittade en ganska välpassande budgetvariant i B****S Domino.

Jag har nog ungefär samma form som din systerdotter. (Bara några cm längre och några kg tyngre ;))
Pikeur Lugana finns som Slim-modell som är smalare än den vanliga modellen. Förra sommaren upptäckte jag dock Back2Back och har numera dessa byxor som både helskodda och oskodda. De är både smala och är rätt långa i benen.

Jag är 185 cm lång, väger 58 kg och jag kör med CRW Comfort ridbyxa från Hööks. Jag stirrar mig inte blind på längden då jag ändå alltid har knähöga strumpor och/eller chaps när jag rider, så det syns inte om de är lite för korta sas.

Pikeur Lugana, har också snarlika problem som henne :) Har med långa ben

Instämmer i Pikeur, de har olika modeller för olika typer av kroppar. Be henne pröva så många olika modeller som möjligt och helst med dubbla storleken för de är med längre ben (storlek 40 med längre ben = D80 osv).

Liten fråga, ni som har byxor med långa ben, hur långa ben har ni och hur långa är ni? Jag är varken lång eller smal, däremot har jag långa och smala ben (85 cm beninnerlängd, 31 cm runt vaden, 45 cm runt låret) i förhållande till överkroppen, det blir lite lustigt.
Alla mina jodpuhrs är för breda och för korta, och alla ser på mig ut som om de hade hög midja, vilket de inte har. Finns det jods som bara är långa i benen, men inte från grenen upp till linningen? :D

//vanskapt Fossing! :D

Jag brukar köpa CRW mjuka ridbyxor i 158 centilong. De är otroligt nog långa i benen och smala i midjan. Är 172 cm

Låter som en tjej i min modell (jag är 168 cm, ~46 kg, innerbenslängd 80 cm)
Hööks billiga modell på ridbyxor, kan dom heta CRW?, passar bra på mig.
Då har jag strl 34 alt. 36.
Mina magmuskler är inte riktigt så hårda längre :angel: efter 2 barn & lat magägare, så på mig är de lite tajta i midjan. Men ben och rumpa sitter de bra på.

Tack alla för tips, vi får ut och leta nu. Har ju inte så långt till varken horze eller hööks. Jag var lite uppgiven efter att ha stått i vår närmaste ridsportbutik och inte sett något som skulle kunna tänkas passa...

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
631
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Har nu gått igenom flertalet dyra märken som inte vill hålla. Börjar fundera på om jag fått måndagsexemplar allihop eller om de helt...
Svar
13
· Visningar
2 454
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Jag måste köpa nya ridstövlar, mina gamla läcker värre än Titanic och jag börjar tröttna på att vara blöt om fötterna av att gå från...
Svar
4
· Visningar
1 435
Utrustning Så svårt att hitta snygga ridbyxor med hög midja. De byxorna jag har med hög midja är Pikeur Candela, John Whitaker och en modell från...
Svar
13
· Visningar
1 624
Senast: Kirie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka