• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare pajkastning
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 48
  • Visningar Visningar 2 707
Sv: ridbyxor

har självbara helskodda nu, men har haft knäskodda med.
men tycker inte det är så himla stor skillnad, lite grann kanske.
men man ska ha dom man trivs bäst i.. sen spelar det väl ingen roll om det är helskodd eller knäskodda. :) så länge dom sitter bra.. o man trivs i dom. ;)

Använder endast helskodda. Trivs bäst i det, tycker det är snyggt och får mer "grepp" i sadeln med sitsen.

Bara helskodda!! Eller de måste iaf se helskodda ut, det är ju lite si och så med material nuför tiden... Knäskott ser lite töntigt ut...:D

Jag föredrar helskodda - sköna att ha på sig och ger bra grepp i sadeln ;) vilket kan vara bra i vissa lägen... *S*

Beror på vilken priklass/kvalite byxorna ligger i. Billiga helskodda är nog det värsta som finns! Stelt och konstig passform (har alltid råkat ut för det :mad: ) Så om det är billiga ridbyxor ska de vara knäskodda och lite dyrare helskodda! Tygskott är också bra:D

Nuförtiden rider jag bara i knäskodda. Mycket lättare att komma ner i sadeln utan skoning i baken plus att när jag har helskodda så dras hela tiden stigläderna ur sina söljor och hamsar sig.

Jag använder endast helskodda, när jag rider i ridbyxor (rider ofta i jeans :angel: ). Tar inte billigaste möjliga, men medel-pris-klass (betalar aldrig i livet 2000kr för ett par..). de flesta jag har nu kostade ca 600kr. Mjuka och sköna, både när de var nya och nu ett par år senare. Älskar dem. Aldrig ett skavsår (har ridit 2 mil i nästan bara trav med dem).
Har vant mig vid helskodda, tycker att jag "glider runt" med knäskodda, hehhe..men det kanske är en vane-sak..

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 391
Senast: Silje
·
Utrustning Ni som har lite större storlekar på ridbyxor vart köper ni dem? Jag har kikat på hööks hemsida men hittade inte många ridbyxor där som...
Svar
7
· Visningar
601
Senast: Kristall10
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 097
Senast: Görel
·
Utrustning Vi behöver en tråd här också! Vad hoppas ni fynda? Jag ska till SIHS och hoppas göra något fynd på mässa även om jag egentligen inte... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 579
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka