Rider på kor?

Sv: Rider på kor?

Det jag blir lite fundersam på är sadel, vad använder man för sadel på en kossa? En hästsadel med bom kan väl knappast passa särskilt bra :crazy:
Det finns säkert varianter som passar för kossor men det finns exempel på många som har vanliga sadlar till dem också, varför då? Glömmer man att kossor kan få ont i ryggen av felanpassad sadel också?
 
Sv: Rider på kor?

Det jag blir lite fundersam på är sadel, vad använder man för sadel på en kossa? En hästsadel med bom kan väl knappast passa särskilt bra :crazy:
Det finns säkert varianter som passar för kossor men det finns exempel på många som har vanliga sadlar till dem också, varför då? Glömmer man att kossor kan få ont i ryggen av felanpassad sadel också?


När jag red hos mina grannar hade dom en nomlös sadel som dom köpt hos nån specialbutik. dom hade frågat många och alla hade använt bomlös sadel. tror det är bäst. eller bara rida men vojlock som vi ofta gjorde på dom lite mindre kvigorna/kalvarna. det funkade bra, men fetersom kornas ryggar sluttar lite frammot (dom har inte ens någon manke!) så bockade dom av en ganska många gånger :grin: men kul var det!
 
Sv: Rider på kor?

24980544.jpg

Men hjälp kan man vara sötare!!!!:love::love::love::love:
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 916
Senast: iNHALE
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 012
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
635
Senast: yamyam
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 270
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp