Ridflugtäcke?

Sv: Ridflugtäcke?

Det där såg inte så dumt ut..

måste ju ge bättre rörelsefrihet genom att ha ett ländtäcke + halsdel och så flugluva under tränset typ.

fy fasiken vi kommer se ut som ufon ...men vad gör man inte för djuren..

lundborg skrev:
OK, våran ena häst är ganska tunn över halsen, så då får jag räkna med att finjustera då!

men täcket från börjes som kostar 149kr
7015.jpg

vad är skillnaden förutom halsen och magplattan?
någon som testat detta täcke?

Det där täcket kan du inte ha ute i hagen för det kommer hästen ha sönder på tre sekunder. Alldeles för stora hål också för att skydda mot bitande insekter. Dessa täcken är mest till för att användas som svettäcken.

Hittills har inte jag haft (eller ja, kännt som att hästen inte haft) några problem med rörelse eller skav! :)

Jag skulle behöva nått som gick ner lite fram på bogen..Han går och hugger sig själv annars

Huvan täcker inte hela halsen. o som du säger sätter sig bromsen på bogen:crazy:
OK. Det får bli ett bogskavskydd oxå:idea:

Tycker att det blir så stor belastning på strupe, bringa o bog , med ett helt täcke på under ridning.

det var någon i stallet som red med ett tunnt flugtäcke utan gjordar häromveckan, ganska smart. sadlade på täcket och red så.
nu skulle jag aldrig kunna göra det, min häst image pallar inte det ;)
nej men vi har inte så mkt flugproblem helt enkelt :)

Jag tycker det är ganska bortkastat, är ju inte korset som är utsatt för insekter... där är dom ju aldrig, inte på min häst iaf. det är ju under magen och på huvudet man skulle behöva ha täcke då isf..

Där jag rider angriper flugor, mygg, knott, bromsar och annat äckel från alla håll och kanter :crazy: Rider därför med ridflughuva som skyddar öronen och det "heltäckande" flugridtäcket som minskar känslan av insekter samt att mage + kring juver är smörjda med insektsmedel.

tänkte på det oxå... min tjej blir fullständigt galen just nu... men det för blinningarna på bog bringa mage och huvud... hon blir eofs lite knäpp när de landar nån gång på korset oxå... men det är ju inte speciellt ofta... hur fasiken kan man skydda mage och så när man rider... känns ju inte så lätt...

Jag har samma problem som Hopp_o_galopp dom kommer från alla håll.Hästen jag har är dessutom jättetunnhudad och har inte så mycket till pälsa att tala om.
Som det är nu så blir han okontrollerbar stundvis. bara att hålla i sig och hoppas på att man inte går omkull eller fastnar i staketet på ridbanan eller i skogen i nått träd.
I förgår gick han mest och balanserade på bakbenen..

Man kan stå hemma på stallplan och där är det inte så farligt med flyfän men sen när man kommer till ridbanan alt skogen är det hemskt.
vissa dagar är det bättre andra sämre..Hästen i fråga kan börja toka hemma oxå på stallgången tex när det är mycket med vanliga flugor där.
tycker väldigt synd om min häst just nu ..:(

Stackars pålle... :( Eländiga insekter som ska gå och förstöra sommaren!! :mad:

Boett har ett "man och svanstäcke" som kan användas vid ridning. Våran lilla bponny blev mycket lugnare när hon började använda det. Vi har det på ibland även ute i hagen (eftersom det är 8åringens ponny och hon inte alltid orkar byta till det vanliga exemtäcket)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 881
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Bara en enda ridlektion denna vecka också, och jag vet att det är bra för min arm men det känns lite futtigt... Nästa vecka är jag dock...
Svar
0
· Visningar
697
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
1 019
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Sitter och funderar över min situation här hemma. Har 2 hästar, stall på egen gård, jag är ensam som håller på med hästarna. Nu är jag i... 2 3
Svar
40
· Visningar
4 823
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka