Ridgymnasium - Ja eller nej?

Är du intresserad av läkarutbildningen så är det värt att tänka på att alla universitet utomlands inte säkert godtar gymnasieutbildning naturbruk-natur trots att du har samma behörighetsgivande kurser som natur/natur.
Iaf var det så för drygt 15år sedan då jag gick ut gymnasiet. (Fasiken vad gammal man är :eek:)
Men är ju dock betydligt lättare att komma in på läkarutbildningen nu i Sverige än det var då så det kanske är ett ickeproblem egentligen.
 
Jag vågade inte söka ridgymnasium då det skulle innebära flytt och mina föräldrar ville hellre att jag skulle välja något ”säkrare” för framtiden.
Därför sökte jag vård (som kompisarna sökte) som resulterade i undersköterska. Själva skolgången var helt okej men det var inte särskilt roligt. Arbetet inom vården blev kortvarigt, bara 1,5 år. Vantrivdes!
Så, jag skulle råda dig till att söka något som du tycker är roligt NU.

Jag är 27 år och blir legitimerad förskollärare i sommar och nej, jag vet fortfarande inte vad jag vill jobba som när jag ”blir vuxen”. ;) Jag tänker att man alltid kan skola om sig.
 
Jag gick idrottsgymnasie, inte ridning dock, och rekommenderar ingen att flytta hemifrån så tidigt. Jag hade en stor nackdel gentemot de som gick vanligt iochmed att jag inte kunde få hjälp med skolan av mina föräldrar, samt var tvungen att ordna mat och sånt själv. Det var inget internat där jag gick, så jag fick sköta allt själv. Skolresultaten hade helt klart blivit bättre om jag gått vanligt gymnasie.
Fast det beror väl jättemycket på vad en har för hemmiljö och hur en är som person? Jag tror att jag hade klarat av gymnasiet mycket bättre om jag hade fått flytta hemifrån.
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
762
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 457
Senast: Krumben
·
Hästmänniskan Hej, jag har precis börjat gymnasiet (ekonomi-ekonomi) och börjat tvivla på mitt val. Innerst inne vill jag gå ett ridgymnasium och jag...
Svar
4
· Visningar
583
Senast: ameo
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 405
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp